י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איפה ואיפה

המוזיאון היהודי אסר על מושל פלורידה להגיע לכנס

המוזיאון למורשת יהודית של מנהטן אסר על קבוצה פילנתרופית - נדבנית לארח את מושל פלורידה בוועידה שתערך במקום ואילץ את המארגנים לעבור מקום

המוזיאון היהודי אסר על מושל פלורידה להגיע לכנס
מושל פלורידה רון דה דנטיס צילום: מתוך הטוויטר שלו

מנהיגי 'קרן תקווה' אליוט אברמס ואריק כהן, טענו כי המוזיאון למורשת יהודית בניו יורק, "המליצו" להם לבטל את ההזמנה של מושל פלורידה רון דה-סנטיס, או להעביר את ועידת המנהיגות היהודית השנתית שתתקיים בחודש הבא למקום אחר.

כהן אמר ל'ניו יורק פוסט' שהם היו המומים מהאולטימטום. הוא הוסיף כי: "המוזיאון מעולם לא הביע את דעתו לגבי הדוברים או האורחים שלנו".

ראשי 'קרן תקווה' סירבו לבטל את הזמנת המושל, ובמקום זאת העבירו את כל האירוע למקום אחר. "דיברתי ישירות עם מנכ"ל המוזיאון, ג'ק קליגר", אמר כהן. "הוא אמר שהמוזיאון לא מארח דמויות פוליטיות, בין אם משמאל או מימין". אך כהן מאשים כי המוזיאון כן אירח את חברת הקונגרס מהשמאל הקיצוני אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, את ראש העיר לשעבר ביל דה בלאזיו ואת המושל לשעבר אנדרו קואומו ללא תקריות מיוחדות בשנים עברו.

"אדון קליגר התקשר אלי למחרת ואמר שההחלטה שלהם סופית ושהמושל דה-סנטיס לא יורשה לדבר", אמר כהן. "הוא מעולם לא שלח לי הסבר כתוב. מאז לא שמענו כלום". ועידת 'קרן תקווה', שכותרתה "יהודים, ישראל ועתיד המערב", אמורה לארח גם את שר החוץ לשעבר מייק פומפאו והעיתונאית בארי וייס, כך לפי אתר האינטרנט של הקרן.

נאומו של דה-סנטיס נקרא "מודל פלורידה - ולמה זה טוב ליהודים", נכתב באתר. "המושל דה-סנטיס תמיד היה ידיד איתן של העם היהודי ושל מדינת ישראל", אמרה ביום שישי הדוברת כריסטינה פושאו, והוסיפה כי "הוא חוקק מדיניות שעוזרת לקהילה היהודית בפלורידה לשגשג". המוזיאון לא הגיב לבקשת תגובה שנשלחה מטעם ה'ניו יורק פוסט'.

מוזיאון יהודי רון דה סנטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד