י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טבח מחריד

רוסיה הפגיזה בית ספר; עשרות אזרחים נהרגו

‏המלחמה באוקראינה: הנשיא זלנסקי אומר כי בהפצצה הרוסית של בית הספר בכפר בילוחוריבקה שבמזרח המדינה נהרגו כ-60 בני אדם. בנאום היומי שלו לאומה האוקראינית אמר זלנסקי כי בבית הספר שבמחוז לוהנסק הסתתרו כ-90 בני אדם

רוסיה הפגיזה בית ספר; עשרות אזרחים נהרגו
בית הספר שהופגז צילום: שירותי החירום של אוקראינה

עשרות אוקראינים שמצאו מסתור ביום ראשון בבית ספר, נהרגו לאחר שפצצה רוסית שיטחה את בית בספר שהסתיר כ-90 בני אדם במרתף שלו. "כל 60 האנשים שנותרו מתחת להריסות מתים כעת".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אישר הלילה כי 60 בני אדם שהסתתרו בבניין ביה"ס בכפר בילוהוריבקה צפונית מערבית לעיר לוגאנסק שבמזרח אוקראינה נהרגו בהפגזה רוסית כבדה שהחריבה את הבניין עד היסוד. בסך הכל הסתתרו בבניין כ-90 בני אדם. שלושים מהם חולצו, שבעה מהם כשהם פצועים.

מושל מחוז לוהנסק, אחד משני אזורים המרכיבים את מרכז התעשייה המזרחי המכונה הדונבאס, סיפר כי בית הספר בכפר בילהוריבקה עלה באש לאחר הפצצה בשבת. צוותי חירום מצאו שתי גופות וחילצו עד כה כ-30 אנשים. "סביר להניח שכל 60 האנשים שנותרו מתחת להריסות מתים כעת", כתב המושל סרגיי היידאי בטלגרם. בהפגזה רוסית נהרגו גם שני נערים, בני 11 ו-14, בעיירה הסמוכה פריוויליה. צוותי חילוץ מחפשים ניצולים בשני המקומות.

הסכסוך האירופי הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה התפתח למלחמת התשה מענישה בשל עוצמתה הבלתי צפויה של הצבא האוקראיני. מאז שלא הצליחו לכבוש את בירת אוקראינה, קייב, כוחות רוסיים תקפו ערים, עיירות וכפרים במזרח ובדרום אוקראינה, אך לא הצליחו לכבוש שטחים נרחבים חשובים, הצבא הרוסי התמקד במזרח אוקראינה, ושם זורע רב.

כדי להפגין הצלחה, הצבא הרוסי פעל להשלמת ההשתלטות שלו על מריופול, שנמצאת תחת מתקפה בלתי פוסקת מאז תחילת המלחמה. מפעל הפלדה רחב הידיים על שפת הים, שבו על פי ההערכות 2,000 לוחמים אוקראינים, הוא החלק היחיד בעיר שאינו בשליטה רוסית.

כל הנשים הנותרות, הילדים והאזרחים המבוגרים יותר ששהו עם הלוחמים במפעל אזובסטאל פונו בשבת. החיילים שעדיין בפנים סירבו להיכנע; על פי ההערכות, ישנם במקום מאות פצועים. סרן סביאטוסלב פאלמאר, סגן מפקד גדוד אזוב, גדוד המשמר הלאומי האוקראיני המחזיק במפעל הפלדה אמר בהודעה בטלגרם: "אנחנו נמצאים תחת הפגזה מתמדת", והוסיף שחיל הרגלים הרוסי ניסה להסתער על המפעל - טענה שגורמים רוסים הכחישו בימים האחרונים - ולהטיל מוקשים.

מנהיגים אוקראינים הזהירו כי ההתקפות רק יחמירו לקראת יום הניצחון, החל היום ב-9 במאי, יום שבו רוסיה חוגגת את תבוסתה של גרמניה הנאצית ב-1945 במצעדים צבאיים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רוצה להכריז על איזשהו ניצחון באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה בית ספר פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד