ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לציון יום הניצחון

תחת אבטחה כבדה: ילדים חרדים צעדו עם פרחים

טקס ניצחון על הנאצים התקיים ליד אנדרטת השואה באנטוורפן, בהשתתפות ראש העיר בארט דה ובר, ונציגים בכירים מהמשלה ורבנים. כולל חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך | צפו

תחת אבטחה כבדה: ילדים חרדים צעדו עם פרחים
הצעדה באנטוורפן צילום: מנדי וינגרטן

אירוע לציון יום הניצחון על הנאצים, התקיים אתמול (ראשון) ברחוב בלגליי בעיר אנטוורפן תחת אבטחה כבדה של המשטרה, וחברת שמירה שנשכרה על ידי הקהילה היהודית, כמה רחובות מסביב לטקס נסגרו בזמן קיום הטקס.

בטקס שנערך כל שנה ב-8 למאי, השתתפו פוליטיקאים רבים כולל ראש העיר של אנטוורפן, ושרת הפנים, כולל חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך, בתהלוכה צעדו ילדים חרדים עם זרי פרחים, ומאות מתושבי העיר החרדים מלאו את הרחובות כדי לכבד את זכרם של החיילים הנופלים שהגנו על העיר.

באירוע השתתפו שגרירים רבים, כולל נכבדי הקהילה היהודית בבלגיה, החזן המקומי שמואל שפיגל, והמקהלה של קהילת שומרי הדת של אנטוורפן, הנעימו את קולם עם תפילת "קל מלא רחמים" וגרמו לרבים להזיל דמעות.

על רקע הטקס דווח כי האנטישמיים בבריסל הבירה לא נחים, בפעם השנייה בתוך כמה שבועות, נמצאו כתובות אנטישמיות באותה שכונה בבריסל שבה מתגורר חלק חשוב מהקהילה היהודית בעיר.

מיכאל פרייליך בטקס.

במהלך השבת האחרונה, תושבי רחוב באוקל בדרום בריסל, הבחינו בכיתוב אנטישמי בצבע שחור על קיר, זהות האנשים המתגוררים במקום רוססה, גם למעט אחד, כנראה שהושארה כתזכורת למה שקרה לפני ובמהלך מלחמת העולם השנייה בגרמניה הנאצית, אז שמות היהודים התפרסמו כדי ללכוד אותם.

יואל רובינפלד, מהליגה הבלגית נגד אנטישמיות, הגיב: "אלו אותן כתובות שהוצבו על חלונות החנויות השייכות ליהודים במהלך מלחמת העולם השנייה''.

חרדים אנטוורפן מיכאל פרייליך יום זיכרון טקס אזכרה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד