ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החגיגה הושבתה

להוציא מחוץ לחוק! הילד סובל מכוויות בעיניו

ילד בן 9 ספג ריסוס ספריי קצף במסגרת חגיגות יום העצמאות ואושפז בבית חולים עם כוויות כימיות בשתי עיניו ויאלץ לעבור טיפול ממושך. אמו פרסמה פוסט נרגש שבו קראה להוציא את המוצר המסוכן מחוץ לחוק 

להוציא מחוץ לחוק! הילד סובל מכוויות בעיניו
ספריי/הילד שנפגע צילום: pixabay/מתוך פייסבוק

בחגיגות יום העצמאות ביום חמישי האחרון בלטו בהעדרם השנה הזיקוקים בערים רבות וזאת מתוך התחשבות בהלומי הקרב, יש שבירכו ויש שביקרו, אולם מסתבר כי עדיין ישנה תופעה שהינה חלק מיום העצמאות ולא רק, גם ביום הפורים, שיש למגרה.

בדף הפייסבוק של התכנית החברתית 'יהיה בסדר' המשודרת בגלי צה"ל, הובא פוסט של שירה שכותבת כך: "ספריי קצף צריך לצאת מהחוק!! הלוואי ומישהו יעשה עם זה משהו... אתמול יצאנו ביישוב הקטן שלנו. הילדים מצויידים בספריי חוטים בלבד ועם הנחיה להתרחק מכל ריסוס קצף אפשרי. בפועל זה היה בלתי אפשרי, קיבלנו ריסוסים בלי סוף".

שירה מספרת: "לצערי בן ה-9 שלי קיבל ריסוס לעיניים. שטפנו טוב טוב וחשבנו שעבר... רק שאחרי שעה התלונן מאוד על שריפה, כאב וטשטוש ראייה.

מיד נסענו למיון ואחרי 6 שעות שכללו טיפולים לא נעימים (כמו שטיפה עם ליטר מים בכל עין) בכלל אובחנו עם כוויות כימיות בשתי העיניים!!! הנזק של זה עלול להיות תמידי!".

הילד שנפגע בעיניו.

האם הכאובה תוהה בפוסט שפרסמה לתועלת הציבור: "מי אתם אותם הורים שקונים את הספריי הזה לילדים שלהם?? ומי אתם אותם ספקים שמייצרים ומוכרים את זה?? חווית העצמאות שכל כך חיכינו לה נהרסה לגמרי וטיפול ארוך לפנינו". עד כאן דבריה.

תגובות רבות נרשמו בדף הפייסבוק של התכנית שקראו למכון התקנים ולמשרד הבריאות להוציא את המוצר מחוץ לחוק. אחד תיאר כיצד ספג בעצמו מהקצף הזה לפניו ועבר ימים ארוכים עם סבל נוראי, אחר קבל כי בכל שנה ילדים נפגעים ושום דבר לא משתנה. אחת הגולשות אף סיפרה: "אני אלרגית לספריי הקצף הזה ברמה של הזדקקות למשאף. מספיק שרסיסים של הדבר הזה מרחפים באוויר כדי שארגיש שהריאות שלי מצטמקות. ואני בכלל לא אסתמטית ברמה הזאת, אבל אחרי פעם אחת שבה נזקקתי לזריקה השגתי משאף".

כוויות יום העצמאות ספריי קצף ריסוס בעיות עיניים פוסט בפייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד