י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בת הגר"ע יוסף תצטרף ל'פורום' של הרב בוארון?

מטה הרב ציון בוארון הודיע על הקמת 'צוות 100 ימים' שיסייע לראשון לציון - במידה וייבחר • בתו של הגר"ע, הרבנית עדינה בר שלום, לא שללה הצטרפות אפשרית

הרבנית עדינה בר שלום. צילום: פלאש 90
הרבנית עדינה בר שלום. צילום: פלאש 90

הוא היה בין האחרונים שהכריזו על מועמדותם לתפקיד ה'ראשון לציון', אך עד כה מטה הפעילים לבחירת הרב ציון בוארון מייצר כותרות וסיפורים חדשות לבקרים, ולפחות בפן הזה - מותיר את המתחרים מאחור.

לאחר המכתב החריף ששיגר ליו"ר סיעת ש"ס ח"כ אריה דרעי, ואשר יצר סערה בסוף השבוע, יוצאים הבוקר (א) במטה עם יוזמה חדשה: "פורום הראשון לציון".

במטה מסבירים כי בפורום ייכללו דיינים, רבנים ו... גם נשים. לדברי אנשי המטה, מדובר בפעולת היערכות "לקראת אפשרות כניסתו של הגר"צ לתפקיד הראשון לציון".

המטרה המוצהרת היא "חיבור בין כלל חלקי העם וקביעת סדרי עדיפויות", אך קשה להתעלם מהמטרה הגלויה יותר לעין - שילוב נשים כדי לרצות את ארגוני הנשים, הנאבקים במהלך השנים בבתי הדין הרבניים, לטענתן, בשל אפליית נשים.

הרב בוארון היה עד כה חלק מממסד בית הדין הרבני, בתקופת כהונתו כדיין בבית הדין הגדול, ויתכן כי הפורום החדש בא לעולם כדי 'לכפר' על ה'האשמות' שעשויות להיות מוטחות בו כדיין.

מטרת הפורום, "הינה ליצור חיבור בלתי אמצעי לרחשי ליבו של הציבור הישראלי, וזאת על מנת לקבוע בתחילת הקדנציה את סדרי העדיפות של מוסד הרבנות, על מנת שזו תאחד בין כלל חלקי העם, נשים וגברים, חילונים וחרדים - כאחד.

"השעה מחייבת את כולנו לגלות אחריות ולהגיע לאחדות בעם. הפורום יהווה מסגרת אובייקטיבית מייעצת לרב במידה וייבחר, וחבריו יתפקדו כצוות 100 ימים עם כניסתו לתפקיד. לאחר מכן יתכנסו חברי הפורום לעיתים מוזמנות ועל פי הצורך", נמסר, עוד נאמר: "כדי למנוע לזות שפתיים אנו מבהירים כי לא תתבצע כל פנייה לחברי הגוף הבוחר להימנות על חברי הפורום, וזאת לאור קריאת הגאון רבי ציון בוארון לאפשר תהליך שיתקיים בדרכי נועם על פי דרכה של תורה".

אך דומה כי הסיפור האמיתי יהיה נעוץ ברשימת החברים שיכללו בפורום, המתגבשת בימים אלו. שם אחד, לדוגמה, הוא שמה של עדינה בר שלום, מנהלת המכללה החרדית ובתו של הגר"ע יוסף. בשיחה שקיימו חברי המטה עמה - היא ביקשה לשבת ולשמוע פרטים נוספים, ובהחלט לא שללה את הרעיון.

על רקע העובדה שמועמדה הרשמי של משפחת יוסף הוא אחד מבניה, וכפי המסתמן יהיה זה הרב אברהם יוסף, אין ספק שצירופה של בר שלום ל'צוות 100 הימים' של הרב בוארון, המועמד המתחרה, הוא צעד בעל משמעות מרחיקת לכת.
רבנות ראשית משפחה הגר''ע יוסף בר שלום פורום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד