י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

השר כהנא חתם על שינוי הליך בחירת הרבנים: השינויים וההשלכות

חשיפת 'בחדרי חרדים': השר לשירותי דת מתן כהנא חתם על תקנות שינוי הליך בחירת רבני הערים | בין השינויים: רוב חילוני יבחר את הרבנים, כהונתם תוגבל לעשר שנים, 13 רבנים יודחו ובנוסף, כהנא מתכוון להסתער על מינוי 35 רבנים נוספים עוד קודם שהממשלה תתפרק | כל הפרטים 

השר כהנא חתם על שינוי הליך בחירת הרבנים: השינויים וההשלכות
השר כהנא בדיון על רפורמת הכשרות צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

חשיפת 'בחדרי חרדים': במשרד לשירותי דת נחתמו התקנות לשינוי שיטת הבחירות שנחשפו במלואן כאן לפני מספר חודשים. התקנות יביאו לשינוי בהליך בחירת הרבנים ויביאו להדחת שורה של רבנים מתפקידם.

אמש חתם השר לשירותי דת מתן כהנא על עדכון התקנות לבחירת רבני ערים ורבני מועצות מקומיות. לפיו גוף הבוחר ישתנה ויגדל כך שכל חברי המועצה יהיו חברים בגוף הבוחר במקום נציגי בתי הכנסת מה שיביא לכך שבגופים הבוחרים יהיה לרוב הרכב עם רוב חילוני שיקבע מי יהיה רב העיר. 

גם נציגי ציבור יהיו חלק מגוף הבוחר, מחציתם ימונו על ידי ראש הרשות וחלקם על ידי השר המכהן עם מחויבות ל40% נשים שייקחו חלק בהרכב. בתקנות שנחתמו ויכנסו לתוקף בקרוב, נכנסו גם שינויים בכהונת הרבנים שתעמוד על עשר שנים בדומה לרבנים הראשיים עם אפשרות של הארכה בידי מועצת העיר. 

השינוי הדרמטי בתקנות הוא סעיף שיביא להדחת 13 רבני עיר שמונו עוד קודם 1974 ולפי החוק כהונתם הייתה ללא הגבלה. השר כהנא הכניס שינוי בתקנות שיביא להדחת חלק מקבוצת הרבנים כבר בתוך שנה וחלקם בשנים הקרובות עם הגיעם לגיל 80, מאחר וגיל הפרישה עומד כיום על 75 אצל שאר רבני הערים. 

פרסום ראשון: השר כהנא משנה את כללי המשחק; רבני ערים יודחו

13 רבנים יודחו מתפקידם בעקבות יוזמת כהנא; הרשימה המלאה

התוכנית של השר מתן כהנא: 35 רבני עיר חדשים | הרשימה המלאה

השר כהנא מקווה להתחיל בהליך מידי של בחירת רבני עיר (בהתאם למצב הפוליטי, במקרה של בחירות לא ניתן למנות רבנים בממשלת מעבר. א.ק). לכהנא רשימה של 35 ערים בהן לא מכהן רב, והוא ינסה למנות כמה שיותר רבנים. רובם רבנים המשתייכים לציונות הדתית. 

ברשימת  13 הרבנים שיודחו בשנים הקרובות בעקבות התקנות, רבה של פרדס חנה הרב דוד צדקה, רבה של ערד הרב יוסף אלבו, רבה של קריית שמונה הרב צפניה דרורי, רבה של רעננה הרב יצחק פרץ, רבה של ראשון לציון הרב יהודה וולפא, רבה של רחובות הרב שמחה הכהן קוק, רב המועצה קדימה צורן הרב משה מרדכי טוביאס, רב העיר אילת הרב משה הדאיה, רבה של אשדוד הרב יוסף שיינין, רבה של מזכרת בתיה הרב אפרים זלמנוביץ רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של כפר יונה הרב עוזי שוויצה ורב מועצת אזור הרב אברהם רוזנטל .

מתן כהנא רבני עיר בחירת רב עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד