י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פליטת הפה שתשמש את השמאל

פינדרוס מספר על החלום שלו: "להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה" • צפו

במהלך פאנל ליל יום העצמאות שנערך בסוף השבוע סיפק פינדרוס אמירה חריפה כנגד בית משפט העליון | במהלך הפאנל הסביר כי השאיפה היא להעצים יותר את לימודי התורה ולא בהכרח לשלב חרדים בתפקידי מפתח בהנהגת המדינה | פינדרוס: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה (בית משפט העליון). צפו

פינדרוס מספר על החלום שלו: "להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה" • צפו
יצחק פינדרוס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פליטת פה אומללה: במהלך פאנל ליל יום העצמאות שנערך בסוף השבוע בישיבה התיכונית "נהורא", התפתח דיון בין חברי הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית וחבר הכנסת יצחק פינדרוס, על השתלבות בתפקידי מפתח במדינה כמו שופטים בבית המשפט העליון ותפקידים בכירים במשרדים ממשלתיים, במהלכו סיפק פינדרוס התבטאות חריפה נגד בית המשפט העליון. 

"תפקידו כחבר כנסת הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה ולא על ידי בית המשפט העליון" אמר פינדרוס בתיעוד שהגיע לידי אתר "וואלה." בהמשך נראה פינדרוס כשהוא משתלח נגד בית המשפט העליון ואומר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי".

לתהיית חבר הכנסת שמחה רוטמן "אם יהיה ניתן לשלב חיי תורה ומעשה ולשלב בגילאים צעירים גם לימוד תודה, אך גם עבודה עד לשילוב בתפקידי מפתח כמו חבר כנסת, שופט או שר בריאות ורופא"? השיב לו פינדרוס כי "חבר כנסת זה יותר גרוע מאינסטלטור".

וכמובן שהתגובות במערכת הפוליטית לא איחרו לבוא. בציוץ בטוויטר תקף יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי את דברי פינדרוס: "אני מגנה בתוקף את דברי ההסתה החמורים של ח״כ פינדרוס". כתב עוד הוסיף כי "במדינה דמוקרטית יש מקום של כבוד וחשיבות גדולה לבית המשפט העליון והרשות השופטת. עצוב לי שדברים כאלה יוצאים מפיו של חבר בכנסת ישראל". סיים לוי

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן על התבטאותו החמורה של ח״כ פינדרוס: "אני מגנה בתוקף את דבריו של ח׳׳כ פינדרוס שמהיכרותי איתו אינם מאפיינים אותו.
בית המשפט העליון ומערכת המשפט הם עמוד תווך בדמוקרטיה הישראלית. על ח"כ פינדרוס, לחזור בו מהדברים ולהתנצל על דברי ההסתה שלו שפוגעים בלב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר שום פגיעה בבית המשפט ונפעל בכל האמצעים מול מי שמבקשים לפגוע בלגיטימיות שלו ובמעמדו".

גם ח"כ גלעד קריב המכהן כיו"ר ועדת חוקה ומשפט מטעם מפלגת העבודה הצטרף לחגיגה כשקפץ על המציאה שסיפק פינדרוס ובחר לתקוף אותו בחמת זעם, בציוץ כתב קריב ‏"חבר הכנסת פינדרוס גילה את אופיו האלים והמסוכן באמירה המזעזעת והמסיתה נגד בית המשפט העליון. מדובר בהתרת דמם של שופטי ישראל וכל נסיון לטשטש את חומרת הדברים לא יצלח". 

 לסיום הוסיף קריב כי "אדם שאלו חלומותיו אינו ראוי לכהן בכנסת ישראל ומן הראוי להוקיע אותו מעל כל במה ולהימנע מכל שיתוף פעולה עמו".

 

 

יצחק פינדרוס D9 בית משפט העליון שמחה רוטמן אמירה חריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד