ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות בקשתו של הגאב"ד

עצרת הספד לזכרו של רב קהילת חסידי גור בחיפה

בעצרת ההספד שנערכה בעיר חיפה לזכרו של רב קהילת חסידי גור הגרי"ד רוסט נשא דברים חתנו הגאון רבי יואל אנגלדר אשר מונה להמשיך את דרכו בהנהגת חסידי גור בעיר ע"י האדמו"ר • עצרת ההספד נערכה בהוראתו של גאב"ד מאקאווא בעקבות מספר אסונות שהתרחשו בעיר

עצרת הספד לזכרו של רב קהילת חסידי גור בחיפה
עצרת מספד על הגרי"ד רוסט זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מאות תושבי העיר חיפה מכל המגזרים התכנסו אתמול (ראשון) לעצרת מספד על הסתלקותו לשמי מעלה של רב קהילת חסידי גור בעיר הגאון החסיד רבי ישראל דוד רוסט זצ"ל אשר הסתלק לעולמו לפני כחצי שנה לאחר יסורים קשים ומרים.

עצרת ההספד והתעוררות נערכה במלאות חצי שנה לפטירתו של רב קהילת גור בעיר חיפה ולאור בקשתו של גאב"ד מאקאווא אשר ביקש לערוך עצרת הספד לזכרו זאת לאחר מספר אסונות שפקדו את העיר חיפה, באומרו כי, "שמא העיר חיפה לא הספידה אותו כראוי".

עצרת ההספד נערכה בבית המדרש של חסידות נדבורנה בעיר כאשר את המשא המרכזי נשא חתנו הגאון רבי יואל אנגלדר רב חסידי גור בעיר חיפה אשר הינו רב מוסמך ומומחה במשך שנים מטעם הרבנות הראשית וכמפקח בשחיטות בארץ ובחו"ל וחבר כשרות בד"צ- קהילות וכעת מונה להמשיך את דרכו של הרב המנוח על ידי כ"ק האדמו"ר מגור מיד לאחר הסתלקותו של הגרי"ד רוסט זצ"ל ולשמש כרב הקהילה של חסידות גור.

חסידי גור המתגוררים בעיר חיפה ותושבים רבים הגיעו למקום בכדי להשתתף בעצרת ההספד כאשר במהלך העצרת נשאו דברי הספד ואף השתתפו הרבנים האדמו"רים גאב"ד מאקאווא, הגרי"ד אלתר ראש בית המדרש להוראה גור, האדמו"ר מנדבורנה חיפה, הגאון רבי יוסף יחיאל במברגר רב הקהילה החרדית של הציבור הליטאי בעיר, רבי דוד שלמה זולדן - דיין ומורה צדק בקהילת סערט ויז'ניץ בעיר, הגאון רבי מאיר דב רכניצר - ראש ישיבת בעלזא בעיר.

במהלך עצרת ההספד עמדו המספידים על אורחותיו והליכותיו בקודש של הגאון רבי ישראל דוד רוסט זצ"ל אשר הנהיג את עדת חסידי גור בעיר חיפה ביד רמה. עצרת ההספד נערכה כאמור בהוראתו של גאב"ד מאקאווא בעקבות מספר אסונות שהתרחשו בעיר. גאב"ד מאקווא תלה את האסונות עקב זאת שהרב המנוח בבחינת ת"ח שלא נספד כהלכה.

הרב ישראל דוד רוסט חיפה חסידות גור גאבד מאקאווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד