י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תמונותיה פורסמו ללא רשות - וזכתה ב- 100,000 ש"ח

אשה דתית נדהמה לגלות תמונות פרטיות שלה, שצולמו ב'סטודיו לצילום', מתנוססות במקומות ציבוריים • בית המשפט בתל-אביב קנס את הסטודיו ב-100,000 שקל

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן

שירלי זלאיט, נשואה ואם לשני ילדים, העובדת כאחות במקצועה ודתית, זכתה לאחרונה בתביעה שהגישה נגד עדי ארד ומירב בסון, המנהלות עסק מסחרי בשם "סטודיו לצילום", בסכום של 100,000 שקלים.

במהלך חודש מאי 2009, פנתה זלאיט לנתבעות, ושכרה את שירותיהן לצורך צילום תמונות. כשנה וחצי לאחר צילום התמונות, נודע לה כי הללו פרסמו את תמונותיה במקומות ציבוריים, מבלי שנתבקשה וניתנה רשותה לפרסום זה. זלאיט טענה, כי פרסום תמונותיה, מהווה פגיעה בפרטיותה. על רקע זה הגישה תביעה בסך 100,000 שקלים.

לטענת זלאיט היא הבהירה לנתבעות מפורשות ומיוזמתה, ולמען הסר כל ספק, כי מכיוון שהיא ומשפחתה דתיים, ומאחר ומדובר בצילומים אישיים, היא אינה מאשרת פרסומם.

ארד ובסון טענו כי כל הצילומים של נשים, שפורסמו על ידן, פורסמו בהסכמת המצולמות, באופן אומנותי ומכובד, בתערוכות אומנות, וכקולאז'ים בקליניקות של רופאים. כן טוענות כי לא קיבלו כל תשלום עבור פרסומים אלה. הן גם הכחישו את טענות התובעת כי היא מגיעה ממשפחה דתית, ותומכות טענתן זו בין השאר, בתשובותיה בחקירה נגדית, ובתמונה שפרסמה התובעת ב"פייסבוק".

סגנית נשיאת בית המשפט השלום בתל אביב, השופטת נועה גרוסמן קבעה כי דין התביעה להתקבל והורתה לנתבעות לשלם סך של 90.000 שקלים בתוספת ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה ועד לתשלום המלא בפועל. בנוסף חייבה השופטת את הנתבעות לשאת בשכר טרחת עורכי הדין של זלאיט בסך 12,000 שקלים.
תביעה דתית בית משפט תמונה זכויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד