י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לכבוד ל"ג בעומר – צימרים המתאימים לציבור הדתי

אם אתם שייכים לציבור הדתי-חרדי, או לקהל שומרי המסורת המקפיד על אורח חיים הכולל שמירת שבת וכשרות, תוכלו למצוא בצפון הארץ מגוון צימרים לדתיים, שבהם מספר יתרונות ביחס לצימרים אחרים

לכבוד ל"ג בעומר – צימרים המתאימים לציבור הדתי
צימר צילום: freepik

חגיגות ל"ג בעומר המתקרבות מהוות מזדמנות מעולה לבדוק מה צריכה לבדוק משפחה שומרת מצוות המחליטה לצאת לחופשה בצימר בצפון.

מדי שנה בל"ג בעומר מתקיים בהר מירון שבגליל אירוע ההילולה, שבשיאו מבקרים במקום מאות אלפי בני אדם. סיבה נוספת למבקרים הרבים הוא הרצון לחגוג במירון את טקס ה"חלאקה", טקס התספורת החגיגי שנערך לילדים בגיל שלוש. אזור הר מירון עמוס במבקרים בתקופה זו של השנה. אם אתם שייכים לציבור הדתי-חרדי, או לקהל שומרי המסורת המקפיד על אורח חיים הכולל שמירת שבת וכשרות, תוכלו למצוא בצפון הארץ מגוון צימרים לדתיים, שבהם מספר יתרונות ביחס לצימרים אחרים:

הצימרים מתאימים למשפחות גדולות – צימרים המיועדים לקבל הדתי הם לרוב צימרים גדולים יותר.

מכיוון שמדובר במספר גדול יחסית של חדרים, תוכלו גם לדאוג להפרדה ברורה בין חדרי הבנים ובין חדרי הבנות.

בטיחות -  אם אתם משפחה גדולה, צימר גדול יאפשר לכם לשמור על בטיחות הילדים בצורה טובה יותר מאשר מלון. במלונות גדולים ועמוסים קשה מאוד להשגיח על מספר רב של ילדים, בעוד שבצימר הם מוגנים יותר וקרובים לטווח הראייה שלכם.

מטבח כשר – צימרים לדתיים מקפידים כמובן על מטבח כשר, הכולל הפרדה ברורה בין חלב ובשר. אם אתם מעדיפים לבשל לבד, תוכלו להביא את כל המצרכים מהבית ולהכין אותו בנוחות במטבח המאורגן והמאובזר של הצימר.

בעליהם של צימרים לדתיים הם לרוב שומרי כשרות בעצמם, ומקפידים מאוד על הכשרת הצימר, אך במידה ואינכם בטוחים לגבי הנושא, תוכלו תמיד לבדוק המלצות ממבקרים אחרים שהתארחו בצימר בעבר.

מיקום – רוב הצימרים לדתיים באזור ממוקמים ביישובים דתיים או ביישובים מעורבים. מדובר ביישובים פסטורליים,  שהאווירה בהם נעימה ורגועה, אבל הם עדיין קרובים לאטרקציות ולמקומות הקדושים וההיסטוריים.

קרבה לבית הכנסת בישובים הקטנים קיים לרוב גם בית כנסת פעיל שתוכלו לבוא אליו להתפלל שלוש פעמים ביום ולהמשיך במקביל לשמור על שגרת החיים.

שמירת שבת כהלכתה – מכיוון שמדובר בצימר המיועד לקהל הדתי, תוכלו גם ליהנות  מהשקט של השבת, כשלרשותכם עומדים כל הכלים הנדרשים לשמירת שבת כהלכתה כמו מיחם, פלטה ושעון שבת.

מחיר – המחירים של צימרים בצפון הארץ יכולים להיות גבוהים, אבל  אם אתם מחפשים צימר לל"ג בעומר לאמצע השבוע, יכול להיות שהמחיר יהיה זול בהרבה. השוו מחירים לפני שאתם מחליטים על צימר מסוים.

פרטיות מצד אחד, טיולים מצד שני -

אם אתם חוגגים את ל"ג בעומר במירון, תוכלו למצוא צימרים המתאימים לאוכלוסייה הדתית גם בקרבת ההר.

מושב מירון, לדוגמה, נמצא למרגלות הר מירון, מול הנופים המדהימים של הגליל העליון, והצימרים במושב ובקרבתו מתאימים מאוד לארח קהל מגוון, השואף לחגוג את החג לפי המסורת, אבל גם ליהנות מהאתרים ההיסטוריים הקרובים ומהטבע המקיף אותם. תוכלו לנצל את הזמן בצורה הטובה ביותר, בין אם מדובר בהשתתפות בהילולה ובעלייה לקבר הצדיק רבי שמעון בר יוחאי, ובין אם מדובר בטיולים באזור ,כמו ביקור בנחל מירון ובעמוד הסלע המכונה כיסא אליהו.

 נחל מירון מתחיל בהר מירון ונשפך עד לנחל עמוד, ובתקופת האביב הוא עדיין מכוסה בפריחה. אם ברשותכם מספר שעות תוכלו לצאת לטיול בנחל ולבלות במעיינות שבאזור, בהם עין זבד, עין מירון ועין בר יוחאי.

אם אתם מעדיפים דווקא  לנוח אחרי ההילולה, תוכלו לבחור צימר מפנק עם בריכה במושבים כמו שפר, כרם בן זמרה ועוד מושבים שבהם צימרים המתאימים לאוכלוסייה הדתית. כך תוכלו לשלב חופשה מפנקת עם המשפחה,  תוך שמירה על ערכי הדת והמסורת.

ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד