י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עכשיו גם הגויים יודעים: ה'ניו יורק טיימס' על ה'חרדקים'

על רקע אישור הממשלה של חוק הגיוס - מפרסם ה'ניו יורק טיימס' כתבה על 'קמפיין החרדקים' • "החיילים-החרדים מכונים חיידקים", מסביר העיתון רב ההשפעה

"עוזבים את השכונה". צילום: פלאש 90
"עוזבים את השכונה". צילום: פלאש 90

עכשיו גם הגויים יודעים שניתן לכנות יהודים 'חיידקים' ולהשוותם לזיהום: אתר 'ניו יורק טיימס' פרסם היום (א') כתבה נרחבת על קמפיין ההסתה נגד החיילים החרדים.

בכתבה התראיינו, בין היתר, חיילים חרדים, אנשי 'העדה החרדית' ועוד.

זו הפעם הראשונה שהעיתונות הזרה עוסקת בהרחבה בקמפיין ההסתה שנפתח לפני שלושה חודשים באמצעות איורים משפילים פרי עטו של מאייר עיתון 'משפחה', אבישי חן.

מסע ההסתה אכן הביא עמו גל שנאה נגד החיילים וגרר גם אלימות מילולית ופיזית מצד גורמים חרדים נגד החיילים.

עוד בנושא:
הממשלה אישרה חוק הגיוס: 14 בעד, ארבעה נמנעו
למה צילמתי? החייל מסרטון ה'ילד המתחנן' מדבר לראשונה
תחינת הילד לחרד"ק: התעללות או סרטון מבוים?

על הכתבה שקדה כתבת 'ניו יורק טיימס', איזבל קרשנר, והיא פורסמה היום על רקע אישור הממשלה של חוק הגיוס החדש - תחת הכותרת: "בוז למתגייסים החרדים בישראל".

הכתבים מנסים להסביר לקוראיהם, את פשר מסעה ההסתה, ותוצאותיו: "חיילים חרדים נפגעו מילולית ועברו השפלה פיזית ביריקות כשהלכו בשכונות בהן הם מתגוררים בכל רחבי הארץ", נכתב בעיתון, "חלקם הותקפו באבנים, וצמיגי המכונית שלהם נוקבו. הילדים של החיילים נדחו על ידי מוסדות חינוך, וקיים חשש כי חייל חרדי יפגע בשידוכים של אחיו או אחיותיו".

הכתבת איזבל קרשנר הסבירה כי בשנים האחרונות הייתה סובלנות כלפיי מתגייסים החרדים ואלו זכו לתמיכה שקטה ממנהיגי הציבור החרדי לאחר שהבינו כי יש כאלו שלא מסוגלים לשבת וללמוד במשך כל היום.

"אך הקיצונים החרדים התחזקו, שכן הציבור החרדי ניסה להתגונן מפני האפשרות של גיוס בכפיה". אלחנן פרומר, מגייס חרדים למסלולי שח"ר סיפר בכתבה כי לאור הקמפיין וההסתגרות מפני הגיוס חלה ירידה ניכרת במספר המתגייסים.

פיני רוזנברג, ניסה להסביר את מטרת הקמפיין: "זה אינו מכוון נגד אף חייל", אמר בראיון, "מטרת הקמפיין היא חינוך הילדים שאין הם מתאימים למוסדות הצבא בישראל". הוא ציין כי גם הרבנים שתמכו בקמפיין התנגדו לאלימות עליה דווח בשבועות האחרונים נגד החיילים.

מנגד, חייל חרדי שהתראיין לכתבה בעילום שמו, סיפר כי עבר התנכלויות ברחוב רק בגלל שהלך עם מדים, "היו כמה חיילים שעברו דירה אבל זו לא הדרך לנקוט בה. אסור שהקיצונים ינצחו אותנו ויצליחו להוציא אותנו מתוך כלל הציבור החרדי".
חרדקים ניו יורק טיימס חיילים חרדים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד