כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"לא רצו להקשיב לנו"

פוטין בנאום לרגל יום הניצחון על הנאצים מצדיק את המלחמה באוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאם היום במוסקבה, ואמר לחיילים הרוסים כי הם "נלחמים למען אותו הדבר שאבותיהם וסביהם עשו", כאשר השתמש בנאום יום הניצחון על הנאצים, כדי לקשור את המלחמה באוקראינה ולהצדיק את פלישתו

פוטין בנאום לרגל יום הניצחון על הנאצים מצדיק את המלחמה באוקראינה
המצעד במוסקבה לציון הניצחון על הנאצים צילום: @AvremiDaitsh

נשיא רוסיה נאם היום בטקס לזכר יום הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה, והצדיק את הפלישה הרוסית לאוקראינה, שהביאה לרצח של עשרות אלפי אנשים כולל אלפי אזרחים, שחלקם עונו ונרצחו ללא סיבה על ידי שכירי חרב של פוטין.

קודם הנאום, גורמים באירופה אמרו כי פוטין יכול להשתמש בו כדי להשיק גיוס מלא של חיילים רוסים או להכריז רשמית מלחמה באוקראינה, אך בנאום לא היו הודעות מדיניות גדולות.

המצעד במוסקבה לציון הניצחון על הנאצים

במקום זאת אמר פוטין כי רוסיה "נאלצה" להיכנס למלחמה בגלל ידי נאט"ו והתחייב לספק סיוע למשפחות החיילים שמתו במה שהקרמלין מכנה "מבצע מיוחד". בנאום בחגיגה השנתית ה-77 של תבוסת גרמניה הנאצית, הנשיא הרוסי פתח בהגנה על מלחמתו באוקראינה, והחל מהכרה ב"דור הגדול ביותר" של רוסיה לתיאור של האופן שבו האמין שאוקראינה מתחמשת על ידי המערב.

"מדינות נאט"ו ", היו להם תוכניות שונות, וראינו את זה. הם תכננו פלישה לאדמותינו ההיסטוריות, כולל קרים, רוסיה דחתה את התוקפנות, זו הייתה החלטה מאולצת, בזמן ונכונה".

 

פוטין התייחס גם לאובדן החיילים במלחמה, ואמר כי חתם על צו חדש שייתן סיוע נוסף למשפחות ההרוגים והפצועים. הקרמלין הואשם בניסיון להסתיר את ההפסדים בשדה הקרב. פוטין אמר: "מותו של כל אחד מהחיילים והקצינים שלנו הוא צער לכולנו ואובדן בלתי הפיך עבור קרובי משפחה וחברים, המדינה, המפעלים, הארגונים הציבוריים יעשו הכול כדי לטפל במשפחות כאלה ולעזור להן. אנו נעניק תמיכה מיוחדת לילדי ההרוגים והפצועים. הצו הנשיאותי בנושא נחתם היום".

כ-11,000 חיילים השתתפו במצעד בכיכר האדומה במוסקבה. תהלוכות צבאיות התקיימו גם בוולדיווסטוק ובנובוסיבירסק. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי רוסיה "שכחה את כל מה שהיה חשוב למנצחי מלחמת העולם השנייה", הוא אמר: "הרשע חזר במדים אחרים ובסיסמאות שונות, אבל לאותה מטרה", הזהיר. בניגוד לשנים קודמות, הפעם אף נשיא מדינה זרה לא התארח במצעד.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה פוטין נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד