י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גיבורה בעל כורחה

בת ה-15 שנורתה השתלטה על הרכב לאחר שהנהג נפצע

אוקראינית בת 15 סיפרה כיצד הסיעה אזרחים פצועים למקום מבטחים למרות שנורתה ברגליה על ידי חיילים רוסים ונאלצה לנווט דרך שדה מוקשים. הנערה הפכה לגיבורה באוקראינה וסיפרה על זוועות הרוסים

הרס רב באוקראינה: אילוסטרציה
הרס רב באוקראינה: אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

נערה אוקראינית בת 15 נהגה במכונית שהובילה אזרחים פצועים למקום מבטחים, למרות שנורתה ברגליה על ידי חיילים רוסים, כך דווחו כלי תקשורת באוקראינה. הנערה האמיצה סיפרה כיצד נאלצה לנווט דרך שדה מוקשים במהלך המסע המסוכן שלה לאורך 30 קילומטרים כדי להגיע לבית חולים.

היא הצליחה לנהוג לאחר שחיילים רוסים פתחו באש על מכוניתה ופצעו אותה ברגליה. הנערה, ששמה לא פורסם, הייתה במכונית שנמלטה מהחזית תוך כדי לחימה עם שלושה גברים ואישה נוספת. אבל הקבוצה ספגה אש כשעזבה את העיירה ההרוסה פופאסנה באזור לוהנסק ליד הגבול הרוסי. כך דווח ה'דיילי מייל'.

הנערה נאלצה לתפוס את ההגה למרות היותה צעירה מכדי לקבל רישיון נהיגה באוקראינה לאחר שפגז פצע קשה את הנהג וגבר נוסף במכונית. היא צולמה כשהיא מדברת על החוויה הקשה שלה בחלק האחורי של אמבולנס לאחר שהגיעה למקום מבטחים.

מושל לוהאנסק, סריי היידאי, פרסם את הסרטון של הילדה המספרת על נסיעת הסיוט שלה בערוץ הטלגרם שלו. הילדה אמרה בסרטון: "זה לא היה קל אבל הייתי חייבת לעשות את זה. לא יכולתי להשאיר את האנשים תחת אש".

הנערה הסבירה: "נסעתי במכונית עם ארבעה מבוגרים, שלושה גברים ואישה אחת. אני מכירה אותם אבל הם לא בני משפחתי. עזבנו את פופאסנה, וספגנו אש מחיילים רוסים. שניים מהגברים נפגעו מרסיסים, אחד קשה. הם נפצעו כל כך קשה שנאלצתי להשתלט על ההגה ולנהוג. נאלצתי לנהוג כי זה היה מקרה חירום. אחרת הם היו מדממים למוות".

"הייתי צריכה לנסוע דרך שדה מוקשים. זה היה בלתי אפשרי. זה היה כמו לוח שחמט. אבל איכשהו, עברתי את זה. ראיתי אישה מתה בצד הדרך. היא שכבה ליד עמוד חשמל. ואז פניתי ימינה והרוסים פתחו באש. ירו בי ברגליים. לא יכולתי לעשות כלום, המכונית נעצרה אך המנוע פעל, איכשהו הצלחתי לנהוג, זה לא היה קל. זה היה מאוד כואב לנהוג, אבל הייתי חייבת לעשות משהו. לא יכולתי להשאיר את כולם תחת אש".

מלחמת אוקראינה רוסיה פשעי מלחמה ירי פציעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד