כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הביקור של הגב' הראשונה

רוסיה הצליחה לכבוש מספר עיירות וכפרים במזרח

הגב' הראשונה של ארה"ב, רעייתו של הנשיא ביידן, הגיעה בהפתעה לאוקראינה ונפגשה עם רעייתו של הנשיא זלנסקי | הרוסים כותשים את 'אזובסטל' מהאוויר, לאחר שאחרוני האזרחים פונו מאזור התעשיה של מריופול

הרס באוקראינה: אילוסטרציה
הרס באוקראינה: אילוסטרציה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

צבא רוסיה מנסה להחזיר לעצמו את הכבוד האבוד, לאחר התבוסות המרות שלו לצבא האוקראיני, בניגוד לכל ההערכות והתחזיות שהעריכו כי הרוסים יכבשו את אוקראינה כולה בתוך מספר ימים בודדים. אתמול (ראשון) התקבלו מספר דיווחים על הצלחות רוסיות, הצלחות מוגבלות אמנם שרחוקות מלהשתוות למה שרוסיה ניסתה להשיג בתחילה, ובכל זאת הן מהוות הישג משמעותי עבור הרוסים, עם כיבושם של מספר עיירות וכפרים אוקראינים במזרח המדינה.

בין היתר הוסיפו הרוסים לחזק את האחיזה שלהם בעיירה פופסנה, לאחר שהודיעו על הכיבוש שלה כבר שלשום. רוב העיירה אכן מוחזקת בידי הרוסים, והאוקראינים מחזיקים בביצורים האחרונים שלפי ההערכות יפלו גם הם במוקדם או במאוחר לידי הרוסים. אתמול הוסיפה רוסיה לרשימה גם את סבייטליצ'נוי והעמדות האוקראיניות הסמוכות לה. שתי העיירות הללו נחרבו באופן כמעט מוחלט במהלך הלחימה האינטנסיבית, והן די דומות לעיר הנמל מריופול שנחרבה כמעט עד היסוד במהלך שבועות ארוכים של לחימה אינטנסיבית.

רוסיה הצליחה לכבוש גם את הכפר אוקסיל לאחר קרבות ממושכים שהתנהלו סביבו. כאלף מגינים אוקראינים נלחמו ברוסים וניסו למנוע את כיבוש הקרב, אך כשגברה ידם של הרוסים, נסוגו המגינים דרומה ועברו לעמדות קרב חלופיות שהוכנו מראש לקראת האפשרות שהם יצטרכו לסגת.

לפי הדיווחים, רוסיה רשמה התקדמות נוספת גם בניסיונותיה להגיע אל העיר לימאן שממזרח לאיזיום. כפר בשם שנדרילגולובה נכבש באזור, וקרבות עזים מתנהלים על הכפר הסמוך דרובישבה. העיר לימאן מוקפת משלושה עברים בכוחות רוסיים, ומהצד הרביעי היא גובלת בנהר. לפי האוקראינים רוסיה ביצעה במהלך היממה החולפת לפחות 25 גיחות של הפצצות אויריות על מפעל המתכות 'אזובסטאל' שבאזור התעשיה של מריופול.

שלוש מהגיחות בוצעו על ידי מפציצים אסטרטגיים המטילים פצצות כבדות במיוחד. לא ידוע על פגיעה בקרב החיילים הנצורים במפעל. שלשום אישרה ממשלת אוקראינה כי אחרוני האזרחים שהיו מבוצרים במקום, פונו למקום מבטחים במסגרת הסכם בין הצדדים. לעומת ההישגים הרוסיים, מציגה גם אוקראינה הישגים לא מבוטלים. על פי הדיווחים, רוסיה השמידה בימים האחרונים שלושה או ארבעה גשרים בנסיגתה מאזור חרקוב, כדי למנוע את המרדף של הכוחות האוקראיניים בעקבותיה.

המשמעות היא שרוסיה אינה מתכוונת לחזור בימים הקרובים ולחצות את הנהרות הללו לכיוון חרקוב, מה שמצביע על כך שברוסיה מבינים שכיבוש העיר חרקוב זהו יעד קשה מדי להשגה עבורם. מומחים צבאיים מעריכים שהסיכוי שהאוקראינים יצליחו לשחרר את כל האזור עד לפאתי העיירה הרוסית בלגורוד שעל הגבול בין המדינות, גבוה במיוחד.

עוד מסבירים המומחים, כי בשלב זה היעד המרכזי של האוקראינים הוא להשיג רדיוס של עשרות קילומטרים מסביב לחרקוב, כדי למנוע מהרוסים את האפשרות לטווח את העיר בנשק ארטילרי שהטווח שלו הוא כ-35 עד 40 קילומטרים.

כמו כן נטען אתמול כי אוקראינה הפילה מטוס נוסף של חיל האויר הרוסי, כשהפעם מדובר במטוס סוחוי – 34. כמו כן השמידה אוקראינה מסוק רוסי בעת שהיה על הקרקע באי הנחשים. בהתקפה הושמדה גם סירת ראפטור נוספת של חיל הים הרוסי, בסמוך לאי הנחשים.

במקביל נמשכת הנהירה של מנהיגי מדינות המערב לביקורים בקייב על מנת לחזק את רוחו של הנשיא זלנסקי ולהפגין תמיכה בצד האוקראיני. אתמול הגיעה רעייתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ונועדה עם רעייתו של נשיא אוקראינה באוז'הורוד הסמוכה לגבול בין אוקראינה וסלובקיה. כמו כן הנשיא זלנסקי עצמו קיבל בקייב את פניו של ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שהגיע לבקר אותו, כפי שעשו עד כה נשיאים וראשי ממשלה של כמה וכמה מדינות מערביות אחרות. הסיבה הרשמית לביקורו של טרודו באוקראינה היתה פתיחתה המחודשת של השגרירות הקנדית בקייב הבירה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'יל ביידן אולנה זלנסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד