ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דורשים לשמר הקואליציה

גנץ קורא לצרף את החרדים; ליברמן תוקף

בעוד שר הביטחון גנץ קורא לצרף את החרדים לממשלה כדי לחזק את הקואליציה הרעועה, ליברמן דווקא תוקף את החרדים. לפיד וסער תוקפים את נתניהו על שימוש פוליטי במצב הביטחוני

גנץ קורא לצרף את החרדים; ליברמן תוקף
בני גנץ\אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג/גרשון אלינסון, פלאש 90

גם בשיאו של המשבר הפוליטי, הממשלה מתקשה לשדר מסר אחיד בקשר לחיזוק הקואליציה. בעוד ליברמן תוקף את החרדים, גנץ קורא דווקא לצרפם לממשלה. לפיד וסער תוקפים את ראש האופוזיציה בטענה לשימוש פוליטי במצב הביטחוני.

יו"ר ישראל ביתנו שר האוצר אביגדור ליברמן תקף את האופוזיציה והשווה בינה למנהיג חמאס: "מי שפועל נגד הקואליציה והממשלה הנוכחית זה אותה קואליציה של יחיא סינואר, פינדרוס, סמוטריץ' ונתניהו, אותה קואליציה של אנשים שחלקם הזויים ומשיחיים, שאין להם קווים אדומים שרוצים להפיל את הקואליציה שפועלת ועושה למען ישראל".

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ שידר מסר סלחני, וקרא לצרף את החרדים לממשלה: "מרכיבי הקואליציה צריכים להיות איתנים ומלוכדים ואני מקווה שתמצא דרך להביא לתמיכת חברי הסיעות החרדיות בממשלה. אם נוביל ממשלה שיש בה שמאל וימין וחרדים וחילונים - נעשה מעשה גדול עבור החברה הישראלית", אמר.

יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעתו: "המשימה היא לשמור על הממשלה. הסתכלתי השבוע על איתמר בן גביר הולך לרקוד על דם הנרצחים באלעד ונזכרתי כמה חשוב לשמור על הממשלה הזו. כמה האלטרנטיבה מסוכנת".

"בסוף האופוזיציה עלתה ל-54 ח"כים. לנו יש 60 ח"כים. אני לא מקל ראש. המצב החדש מייצר קשיים, יהיו תהליכי חקיקה שיתעכבו, אבל היו כבר ממשלות כאלה בישראל שהחזיקו הרבה זמן״, ציין לפיד ופנה לחברי בקואליציה ״בדיוק את מה שאנחנו אומרים גם לאזרחי ישראל בימים אלה: רק ביחד ננצח".

עוד תקף לפיד את מנהיג האופוזיציה בנימין נתניהו: "אני קורא מפה לאופוזיציה, תנהלו נגדנו מאבק פוליטי, זה תפקידכם, אבל לא על חשבון האזרחים, אפשר להתנהג אחרת. אפשר גם מהאופוזיציה לתת גב לממשלה בזמן שהיא נאבקת בטרור. אפשר גם מהאופוזיציה לשרת את האזרחים ולמצוא דרכים לפעול יחד למען עם ישראל".

אביגדור ליברמן בני גנץ קואליציה יאיר לפיד גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד