כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פגיעה בשוכני עפר

רוסיה הפגיזה בית קברות יהודי עתיק

בית הקברות היהודי באוקראינה, שבו קבורים קורבנות הפוגרום משנת 1918, הופגז על ידי הרוסים. שר התרבות: "כוח עליון עדיין לצידנו, כי קברי הצדיקים הידועים שרדו"

רוסיה הפגיזה בית קברות יהודי עתיק
ההרס בבית הקברות צילום: באדיבות המצלם

הפגזה רוסית גרמה נזק לבית קברות יהודי בעיר חלוחיב שבאוקראינה באזור סומי. "יהודים הקבורים בשטח בית העלמין היהודי בחלוחיב הם קורבנות של הפוגרום ב-1918. סמל מיוחד לכל העם היהודי", אמר שר התרבות האוקראיני אולכסנדר טקצ'נקו. "ההוכחה לכך שכוח עליון עדיין לצידנו היא שקברי הצדיקים הראשיים שרדו", הוסיף.

בבית הקברות העתיק שרדו יותר מ-600 מצבות מאז 1918, המקום מתוארך משנת 1824. נזק רב נגרם עקב הפגזה. הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה פרסמה שהם עושים מאמצים לשקם את המצבות שנפגעו. בנוסף הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה תכננה להעביר מצות ישנות שנמצאו ביער ליד העיירה גלוכוב, לבית הקברות היהודי.

הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" מסר: "קשה לתאר במילים את הכאב שנגרם נוכח המראות הללו. בעז"ה נשפץ את המתחם שנשרף ונפגע, כמו גם את בתי הכנסת והאנדרטאות שנפגעו מהפצצות. לפנינו מלאכת שיקום ארוכה של הקהילות היהודיות במדינה ואנו תפילה שהמלחמה הנוראה הזו תסתיים בקרוב".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה בית קברות יהודי הפגזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד