י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל הזיופים

וידוי מדהים: "פוליטיקאים שוכרים אותי כדי להפיץ פייק ניוז"

הבוחרים בפיליפינים בחרו היום את הנשיא הבא של המדינה - על רקע גל של שקרים ברשתות החברתיות. אחד ממפיצי השקרים אומר: "אני מחשיב את עצמי כטרול - או, מבחינה פוליטית, אני יועץ שיווק ברשתות חברתיות". התוצאות יתפרסמו בהמשך היום

וידוי מדהים: "פוליטיקאים שוכרים אותי כדי להפיץ פייק ניוז"
פרדיננד מרקוס ג'וניור צילום: קמפיין הבחירות

ג'ון - לא שמו האמיתי - הוא חלק מתעשייה שיכולה להיות מכרעת לבחירת הנשיא הבא של הפיליפינים. לדבריו, הוא עובד ברוב הימים מ-10:00 עד 03:00. מנהל מאות דפי פייסבוק ופרופילים מזויפים לטובת לקוחותיו - פוליטיקאים וקמפיינים שלהם. לדבריו, לקוחותיו כוללים מושלים, חברי קונגרס וראשי ערים.

ג'ון הוא חלק מהמערכת האקולוגית הזו של דיסאינפורמציה. הוא אמר ל-BBC שיש לו כ-30 "טרולים" שעובדים ישירות בשבילו. המטרה שלהם היא להגביר את התמיכה ללקוחות שלהם, גם אם זה אומר הפצת ידיעות כוזבות. הוא אומר כי הוא פועל מתחת לרדאר כבר שנים. לפעמים הם מחפשים את מה שהוא מכנה "שלדים בארון", סיפורים אמיתיים שיכולים להביך מועמדים, אבל בזמנים אחרים שאין מה לספר, הם פשוט ממציאים דברים.

הוא סיפר כי ב-2013 הם הפיצו חדשות מזויפות באחד המחוזות שבהם הם ניהלו קמפיינים. הוא אמר כי יריבו של הלקוח שלו "טופל" בדרך פלילית: "קיבלנו את מספר הטלפון הסלולרי של הפוליטיקאי, ועשינו כאילו הוא בשיחה, ואז שלחנו הודעת טקסט שהתחזה לו עם תוכן שקרי שכביכול יצא ממנו". כשהשקר התגלה כבר היה מאוחר מדי, "הלקוח שלי ניצח".

כדי להוכיח את טענותיו, נשלחו ל-BBC סרטונים של חשבונות שונים שג'ון מנהל בפייסבוק, כמו גם צילומי מסך של הודעות וואטסאפ בינו לבין אנשים שהוא עובד עבורם, תלושי בנק ותעודות זהות מזויפות וכרטיסי סים המשמשים לעקוף תהליכי אימות של פייסבוק. "בשל חששות לגבי שלומו, אנו שומרים על זהותו אנונימית" נאמר ב-BBC.

טריק נוסף שהוא משתמש בו, הוא אומר, הוא יצירת דפים וקבוצות לא פוליטיות שבסופו של דבר דוחפים החוצה תעמולה פוליטית. חברת פייסבוק אמרה בתגובה, כי היא הסירה בפיליפינים מספר רשתות שניסו לתמרן אנשים, כולל אשכול של יותר מ-400 חשבונות, דפים וקבוצות שהפרו את המדיניות שלהם.

כ-68 מיליון בעלי זכות בחירה בפיליפינים בחרו היום בבחירות כלליות סנאטורים, ראשי מוצעות מחוזיות ועירוניות, וגם נשיא וסגן נשיא, שיכהנו שש שנים. המתמודדים הם פרדיננד מרקוס ג'וניור, בנו של הנשיא פרדיננד מרקוס לשעבר שהודח ב-1986.

לפי ארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל', 70,000 בני אדם נכלאו, 34,000 עונו ו-3,240 נהרגו תחת מרקוס האבא. המועמדת הנוספת היא סגנית הנשיא הנוכחי וידועה בביקורתה כלפי הנשיא הנוכחי. על פי הסקרים, פרדיננד מרקוס הוביל בפער גדול על פני יריבתו, סגנית הנשיא הנוכחית לני רוברדו. הנשיא היוצא הוא רודריגו דוטרטה. בשעות הקרובות אמורות להתפרסם תוצאות לא סופיות. לפני שש שנים התוצאות הסופיות התפרסמו לאחר שלושה שבועות.

פיליפינים בחירות טוהר בחירות זיופים בבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד