י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מדיניות הבידול, הניתוק וההפרדה

המאבק בגל הטרור: מחלוקת בין מערכת הביטחון לבנט

מחלוקת משמעותית בין ראש הממשלה לבין ראשי צה"ל ושב"כ בנוגע לאופן הטיפול בגל הטרור | בעוד שבנט סבור כי יש לגבות מחיר מחמאס ומהעומד בראשה, ראשי השב"כ וצה"ל מתנגדים בטענה שארגון הטרור לא קשור לפיגועים האחרונים 

המאבק בגל הטרור: מחלוקת בין מערכת הביטחון לבנט
נפתלי בנט ואביב כוכבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחלוקת משמעותית בין ראש הממשלה נפתלי בנט לראשי מערכת הביטחון: המחלוקת שהולכת ומתפתחת לאורך התקופה האחרונה בין צה"ל והשב"כ לבין רה"מ, בנוגע לאופן הטיפול בגל הטרור הנוכחי צפה ועלתה שוב בהערכת המצב שהתקיימה אמש אצל בנט בנוכחות בכירי מערכת הביטחון והדרג המדיני הבכיר.

הערב (שני) מפרסם ירון אברהם ב'חדשות 12' כי צה"ל ושב"כ אמרו אתמול בדיון שהאינטרס הישראלי הוא להמשיך במדיניות הבידול, הניתוק, ההפרדה בין הזירות.

לפי הדיווח, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ רונן בר הבהירו כי "סינוואר לא מוביל את גל הטרור ואסור לתאר אותו ככזה, זה רק יחזק את מעמדו". יתרה מכך, בדיון הציגו בצה"ל ובשב"כ פרטים שלפיהם מודיעינית - חמאס לא קשור לפיגועים האחרונים.

דעת צמרת הביטחון מנוגדת לדעת הדרג המדיני שבראשו עומד ראש הממשלה בראשו שסבורים שיש באירועים האחרונים מעורבות חמאסית מאוד גדולה, שהחלה כבר חודשים אחורה, בהתססה ובעידוד אלימות באל-אקצא באופן ספציפי. ע"פ הפרסום, ראה"מ בנט סבור שתיבת התהודה של חמאס היא הגדולה ביותר, וחייבים לפעול נגד הארגון.

לסיכום ניתן לומר, כי ראש הממשלה סבור שאין ברירה אלא לעלות מדרגה ובינתיים לא נקב בפעולה ספציפית, אבל ביקש ממערכת הביטחון להציג בפניו אפשרויות ותוכניות אופרטיביות לקראת הדיון הבא. בהקשר הזה המשך הסגירה של מעבר ארז היה סוג של פשרה במהלך שהוביל שר הביטחון בני גנץ. 

נפתלי בנט צה''ל שב"כ חמאס גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד