י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרישת סילמן והיחסים הרעועים מול עבאס

רע"מ תישאר מחוץ לכנסת? סקר מפתיע בצל פתיחת מושב הקיץ

סקר חדש משאיר את רע"מ מתחת לאחוז החסימה, הליכוד מוביל עם 36 מנדטים, לפיד עם 18, סמוטריץ' הופך למפלגה השלישית בגודלה. גדעון סער חוצה את אחוז החסימה לאחר תקופה ארוכה. עם זאת, גם בסקר הנוכחי אין לאף אחד מהצדדים 61 להקמת ממשלה | הנתונים המלאים

רע"מ תישאר מחוץ לכנסת? סקר מפתיע בצל פתיחת מושב הקיץ
מנסור עבאס צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סקר חדשות 13 שנערך ע"י פרופ' קמיל פוקס ופורסם הערב (שני) ב'חדשות 13' מגלה כי מפלגת רע"מ של מנסור עבאס לא עוברת את אחוז החסימה, הליכוד ובנימין נתניהו ממשיכים להוביל עם 36 מנדטים. יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים. הפתעה נוספת היא בדמות בצלאל סמוטריץ' והציונות הדתית שזוכה ל-9 מנדטים והיא המפלגה השלישית בגודלה בסקר הזה. מפלגת השלטון 'ימינה' בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט מתחזקת על רקע המשברים הפנימיים לשמונה מנדטים.

אחריה נמצאת כחול לבן של בני גנץ, ש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת. יצוין שלפחות לגבי ש"ס הנתונים האמיתיים בקלפי הם בדרך כלל שני מנדטים יותר.

הרשימה המשותפת זוכה בשמונה מנדטים, מפלגת העבודה עם שישה מנדטים, ישראל ביתנו ומרצ עם חמישה מנדטים כל אחת. אחרי כמה סקרים רצופים שלא עברה את אחוז החסימה, תקווה חדשה של גדעון סער עוברת ומתייצבת על ארבעה מנדטים - גבול אחוז החסימה הנדרש.

במפת הגושים, המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית מגיעות ל-53 מנדטים מול 59 מנדטים אצל מפלגות גוש הימין-חרדים באופוזיציה בכנסת הנוכחית. בתווך, המשותפת עם שמונת המנדטים שלה.

משתתפי הסקר נשאלו גם כן, האם השתתפותה של רע"מ בקואליציה משפיעה או לא על מדיניות הביטחון של הממשלה ואם כן לאיזה כיוון? מחצית מהנשאלים השיבו שנוכחות רע"מ בקואליציה משפיעה לרעה על מדיניות הביטחון מול 8 אחוזים בלבד שהשיבו שמשפיעה לטובה. 27 אחוזים חושבים שהיא אינה משפיעה על מדיניות הביטחון.

נתניהו זוכה ב-46% בשאלת ההתאמה 

בשאלה ההתאמה לראשות הממשלה, הרוב ממשיך להצביע על בנימין נתניהו כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה והוא זוכה ל-46 אחוזי תמיכה בסקר. אחריו יאיר לפיד עם 15 אחוזים, בנט רק עם 9 אחוזים כמו גם שר הביטחון בני גנץ.

בשאלה האם עדיף שישראל תלך לבחירות, 33 אחוזים תומכים במערכת בחירות נוספת, אך בפער קטן מול שאר האפשרויות. 29 אחוזים תומכים בהמשך כהונת ממשלת בנט-לפיד ו-29 אחוזים תומכים בהקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית.

כמעט 60% תומכים בחיסול מנהיג חמאס בעזה

בצל גל הטרור, נשאלו הישראלים גם על תחושת הביטחון. בסקר חדשות 13 הקודם הממוצע עמד על 4.12 מתוך 10. כעת ישנה עלייה ל-4.24 כשרוב הנשאלים, 23 אחוזים, הצביעו 1 בשאלה על מידת הביטחון שלהם בצל גל הטרור.

עוד נשאלו הנסקרים, אם הממשלה מטפלת טוב או לא טוב בגל הטרור, התשובה הייתה חדה. 66 אחוזים חושבים שהממשלה לא מטפלת טוב בגל הטרור מול 24 אחוזים בלבד שחשבו כי היא מטפלת טוב.

שאלה נוספת נשאלו, האם ישראל צריכה לחסל את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ו-32 אחוזים תומכים במהלך גם במחיר מבצע צבאי נרחב בעזה. 27 אחוזים השיבו שיש לחסל את סינוואר אבל רק אם זה לא דורש מבצע צבאי. 20 אחוזים השיבו שישראל לא צריכה לנסות לחסל את סינוואר.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 697 נשאלים מהם 601 מהאוכלוסיה היהודית ו-96 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת אפקאר בהנהלת ד"ר הישאם ג'ובראן. טעות הדגימה עומדת על 3.8 אחוזים.

סקר מנדטים אחוז החסימה קמיל פוקס מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד