י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ביידן יחלק את ירושלים

נשיא ארה"ב יעורר מהומה בביקורו בישראל?

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתכנן לבקר במזרח ירושלים במסגרת ביקורו הקרוב בארץ. האפשרות עלתה במהלך פגישות ההכנה לקראת הביקור המתוכנן בחודש הבא | מעשה שכזה עשוי להצית מהומה מצד הפלג הימני בפוליטיקה

נשיא ארה"ב יעורר מהומה בביקורו בישראל?
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן שוקל לסייר במזרח ירושלים במסגרת ביקורו בישראל. האפשרות עלתה במהלך פגישות ההכנה לקראת הביקור המתוכנן בחודש הבא בישראל לראשונה מאז נבחר לנשיא. אם הדבר ייצא אל הפועל - הוא צפוי להיות ללא נוכחות רשמית ישראלית. יש לכך לא רק משמעויות מדיניות (ירושלים המחולקת) - אלא גם פוליטיות. כך מפרסמת גילי כהן ב'כאן חדשות'.

ביידן כאמור צפוי להגיע בחודש הבא לביקור ראשון כנשיא, זאת ברקע המשבר הפוליטי והקואליציה המתנדנדת שאיבדה את היתרון בכנסת. הביקור נחשב לניסיון אמריקני לחזק את ממשלתו של נפתלי בנט, אולם במהלך פגישות ההכנה לקראת הביקור, התברר כי הממשל האמריקני שוקל לקיים ביקור נשיאותי - גם במזרח ירושלים.

על פי הדיווח, ‏יש לכך משמעויות מדיניות - נשיא אמריקני המבקר במזרחה של עיר הבירה הישראלית - ולמעשה 'מחלק את ירושלים'. גם הנשיאים הדמוקרטים ברק אובמה וביל קלינטון לא הלכו רחוק כל כך לביקור שמבטא בפועל אי הכרה בריבונות ישראל במזרח ירושלים.

אחת מהבטחות הבחירות של הנשיא ביידן הייתה לפתוח קונסוליה עבור הפלסטינים במזרח ירושלים, מהלך שלו מתנגדים כל הצמרת הישראלית, בראשם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. ב'כאן חדשות' צוין, כי פרטי ביקורו של הנשיא ביידן אינם מסוכמים, וכך גם אפשרות הביקור במזרח ירושלים - שסביר שתביא להתנגדות ישראלית עזה.

ביקור בישראל ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד