י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקש בגג למנסור עבאס

התקשורת לא בוחלת בשום אמצעי כדי לשמר את הממשלה

הסקר 'המפתיע' שפורסם אמש בחדשות 13 שהוריד לראשונה את מנסור עבאס מהמפה הפוליטית, נועד בעצם להוות מעין 'הקש בגג' לפוליטיקאי שעוד עשוי להחזיק את הקואליציה בחיים עוד כמה שבועות ואולי חודשים | למה אתם שואלים? זו דעתי האישית המנומקת

התקשורת לא בוחלת בשום אמצעי כדי לשמר את הממשלה
מנסור עבאס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התקשורת הישראלית מסתבר כבר לא בוחלת בשום אמצעי כדי להבטיח את המשך הישרדותה של הממשלה הנוכחית, מתוך שנאתם העזה לבנימין נתניהו והחשש מחזרתו ועושה הכל, כולל מין 'הקש בגג' ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, שאיך אומרים בשכונתנו 'קצת עושה קונצים' ומחרים את הקואליציה ובעצם מסכן מיידית את נפילת הממשלה.

אמש פורסם ב'חדשות 13' עוד סקר של פרופ' קמיל פוקס ולמה אני אומר 'עוד סקר', כי סקריו לא נלקחים ברצינות גם כך, לפחות לא במגזרינו החרדי. באופן קבוע מכון הסקרים הלזה מעניק למשל לסיעת ש"ס פחות מנדטים ממה שקיבלה בבחירות ובעצם מעולם לא העריך נכונה את כוחה. אמש אותו סקר 'הפתיע' את כולנו עם נתון מדאיג עבור מנסור עבאס ומפלגתו - שאינה עוברים את אחוז החסימה.

רע"מ תישאר מחוץ לכנסת? סקר מפתיע בצל פתיחת מושב הקיץ

ומי כן עובר? מפלגת 'תקווה חדשה' וגדעון סער עם ארבעה מנדטים, אפשר לומר לראשונה בסקרים שפורסמו מאז כינון הממשלה. מה עשה גדעון סער לאחרונה שמסביר את התחזקותו הפתאומית? גם נפתלי בנט מקבל תוצאה מפתיעה - 8 מנדטים; מה עשה בנט כל כך טוב לאחרונה שפתאום הוא מזנק מ-5 בממוצע בסקרים עד כה ל-8 מנדטים, יותר ממניין המועמדים שנותרו ברשימה ועדיין לא התפטרו או עזבו את המפלגה ובוודאי יותר מהח"כים הבודדים שעדיין נותרו נאמנים לו מקרב מפלגתו?

מנסור עבאס ובנט בימים כתיקונם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

האם אלו הוצאות המעון הפרטי ברעננה שקסמו לאותם מצביעים? ההתעלמות מהמשפחות השכולות ואי ההגעה לניחומי אבלים? או שמא התיווך המוצלח שלו בין פוטין לזלנסקי גם בעיצומה של השבת שהוביל לסיום הלחימה ומי מדבר על הסכם הגרעין שכלל לא בראש סדר היום.

אמנם התוצאה המפתיעה מכל היתה רע"מ שלא עוברת את אחוז החסימה. לאן נעלמו מצביעיה? באולפן חדשות 13 הסבירו אמש כי הסיבה היא האכזבה ממנסור עבאס וחברי מפלגתו מכך שעדיין לא רשמו שום הישג משמעותי שאתו יוכלו לצאת למערכת בחירות נוספת. ואני הקטן חושב שאולי אולי אם אכן זו הערכת תוצאה נכונה - מצביעיו עוזבים אותו בשל מה שכביכול מתחולל במסגד אל אקצא והם אינם מתרשמים מהקפאת החברות בקואליציה שלא נראה כי מולידה תוצאות מבורכות עבורם.

אז נכון, הסקר די מחמיא לנתניהו ולימין בכל פרמטר, גם 'הליכוד' היא המפלגה הגדולה בכנסת עם 36 מנדטים ו'הציונות הדתית' הינה המפלגה השלישית עם התחזקות מ-7 מנדטים כיום בכנסת לתשעה בבחירות הבאות. גם 59 מנדטים לגוש נתניהו לעומת 53 לקואליציה הנוכחית וגם, 46% שסבורים כי נתניהו הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה בפער פי שלוש משאר יריביו הטוענים לכתר; נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ. 

עבאס מביט על סמוטריץ' בעת נאום במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

ואולי גם נתון זה נועד לקרוץ למנסור עבאס, אם אתה מדרדר אותנו לבחירות, אז ב-9 מנדטים לסמוטריץ' ובן גביר, אתה מכניס לכנסת עוד שני ימנים קיצוניים שאולי יהוו לשון מאזניים להקמת הממשלה הבאה בראשות נתניהו ואתה באופוזיציה במקרה הטוב או מחוץ לכנסת במקרה הפחות טוב כשלא תעבור את אחוז החסימה.

על כל פנים זו הבעת דעה ולא קביעה. יתכן ואני מפטפט עצמי לדעת ויתכן שאני מפרשן נכונה את מטרת הסקר ותוצאותיו. בכל מקרה, לעניות דעתי, מנסור עבאס, וליד טאהא, מאזן גנאים ואימן חטיב יאסין - ארבעת חברי מפלגת רע"מ קוראים את הסקר ולא מתכוונים להתגרות במזל. להערכתי נראה אותם חוזרים מהר עם הסכם כניעה כלשהו שיוכלו לנופף בו כהישג אל זרועותיה של הקואליציה שתנסה להמשיך לשרוד עם 60 אצבעות, + רשת הביטחון הלא המה ששת המנדטים של הרשימה המשותפת, שהצביעו אתמול אמון מלא בממשלה הנוכחית וזאת לא מאהבת המן (בנט) אלא משנאת מרדכי (נתניהו). 

חדשות 13 קמיל פוקס סקר מנדטים טור דעה מנסור עבאס מפלגת רע"מ אחוז החסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד