י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עקיצה קטלנית

גבר נעקץ על ידי קרציה ואושפז לאחר שנדבק בוירוס

גבר בארה"ב סובל מזיהום מוחי קטלני שנגרם מוירוס ה'פואסן', לאחר שנעקץ על ידי קרציה | לפני מספר שבועות מת אדם מאותו וירוס בארה"ב שאין לו עדיין מזור ומרפא בעולם

גבר נעקץ על ידי קרציה ואושפז לאחר שנדבק בוירוס
קרציה צילום: unsplash

תושב מדינת קונטיקט בארצות הברית מתאושש בביתו כשהוא סובל ממקרה של נגיף פואסן הנדיר, כך מדווחים גורמים רשמיים במדינה. מחלקת הבריאות של קונטיקט אישרה בשבוע שעבר כי גבר בשנות ה-50 לחייו חלה בחודש מרץ וסבל ממחלה קשה שפגעה במערכת העצבים המרכזית שלו והצריכה אשפוז.

זהו המקרה השני של הנגיף הנדיר, שמקורו בקרציות. במדינת מיין בארה"ב דווח על מקרה מוות מנגיף הפואסן לפני שלושה שבועות. הנגיף הקטלני ביותר תוקף את המוח ואת מערכת העצבים של האדם, ואין לו חיסון או טיפולים או תרופות יעילות ידועות ומוכחות.

הנגיף מועבר מחיה לאדם בדרך כלל באמצעות עקיצת קרציה, גורמים רשמיים אישרו שהאיש ששילם בחייו נעקץ על ידי קרציה, והזהירו אחרים לנקוט באמצעי זהירות. "הזיהוי של תושב קונטיקט עם מחלה הקשורה לנגיף פואסן, מדגיש את הצורך לנקוט בפעולות למניעת עקיצות קרציות מעתה ועד סוף הסתיו", כך אמרה ד"ר מנישה ג'ותאני, נציב מחלקת הבריאות בהצהרה.

הנגיף קשור לרוב לקרציות שחורות רגליים, השכיחות ביותר באזורים הצפון-מזרחיים של ארה"ב, כך על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן של ארה"ב. אדם שנעקץ, ירגיש תסמינים של הנגיף איפשהו בין שבוע לחודש לאחר עקיצת הקרציה. אחד מכל עשרה אנשים שנדבקו בנגיף ימות מכך, כך מדווחים גורמים רשמיים. מחצית מהנדבקים צפויים לחוות גם סוג של תסמינים ארוכי טווח, רבים מהנדבקים אולי אפילו לא יודעים זאת, מכיוון שרוב המקרים הם אסימפטומטיים לחלוטין.

מומחים במדינת מיין הזהירו שאנשים שעשויים להיקלע למקום מסוכן מקרציות בקמפינג או בטיול באזור מיוער, אנשים צריכים להיצמד לשבילים ולמסלולים מאושרים. ולהשתמש בספריי נגד חרקים. אם אדם אכן נכנס לאזור בו קיים סיכון גבוה להיחשף לקרציה, עליו להקפיד לבדוק את עצמו באופן קבוע לאיתור עקיצות, ולהקפיד להתקלח ולכבס היטב את עצמו ואת בגדיו לאחר מכן.

קרציה וירוס עקיצה פואסן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד