ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
עיכוב 150 החרדים

התקשורת הגרמנית סיקרה בהרחבה את הטיסה האנטישמית

התקשורת הגרמנית פרסמה בהרחבה את המקרה שבו הופלו כ-150 חרדים בגרמניה על ידי חברת התעופה 'לופטהנזה' | החברה אסרה על כל אדם בעל חזות חרדית לטוס בטיסת המשך להונגריה, בגלל שמספר חרדים לא עטו מסכות

התקשורת הגרמנית סיקרה בהרחבה את הטיסה האנטישמית
ראיון עם אחד הנוסעים צילום: צילום מסך

עיתון ה"בילד" הגרמני פרסם ראיון עם אחד הנוסעים החרדים שנאסר עליו להמשיך בטיסת המשך מגרמניה להונגריה בשבוע שעבר, בגלל שכמה נוסעים חרדים, לא צייתו להוראות לעטות מסכה.

הנוסע החרדי מארה"ב סיפר לעיתונאית אנטוניה ימין, באולפן של ה"בילד" אחד העיתונים הגדולים בגרמניה, כי הוא הופלה לרעה רק כי הוא היה חרדי.

‏הסיפור החל כשחברת התעופה הגרמנית סירבה לעלות לטיסת המשך מפרנקפורט לבודפשט בשבוע שעבר, כ-150 חרדים שרצו להגיע להונגריה להתפלל בציון בקרעסטיר, זאת כעונש קולקטיבי על כך שקומץ נוסעים סירב לעטות מסיכות בטיסה הראשונה מניו יורק.

בנחיתה בפרנקפורט חיכתה לנוסעים היהודים הפתעה. שוטרים חמושים שמנעו פיזית מכל הנוסעים היהודים לעלות לטיסת הקונקשיין. בהתחלה הם לא קיבלו תשובה ברורה על מה המהומה, אבל אז הגיעה דיילת קרקע שאמרה את המשפט הבלתי ייאמן: "כולכם נענשים בגלל המעשים של כמה יחידים. היהודים הם שעשו את הבעיות על הטיסה ולכן כל היהודים מ-JFK לא רשאים להמשיך לטוס".

אנטוניה ימין כתבה בחשבון הטוויטר שלה: ‏"איך אתם חושבים שזיהו את היהודים? הערב שוחחתי ב-Bild על כך עם אחד הנוסעים שהיה על המטוס. באמצע הראיון הוא היה צריך לעצור לרגע את הדמעות ואמר: "סבתא שלי שרדה את אושוויץ. זאת הפעם הראשונה שלי בגרמניה ולא תיארתי לעצמי שאתקבל בידי שוטרים שימנעו ממני לעזוב".

עוד כתבה: "‏שוחחתי הערב עם איצי נוסע ‎שהיה על הטיסה שבה היהודים קיבלו עונש קולקטיבי כי נוסעים מסוימים סירבו לעטות מסיכה. זאת הייתה הפעם הראשונה שלו בגרמניה והוא התקבל בפרנקפורט בידי שוטרים חמושים. סבתו שרדה את אושוויץ, והוא כבר לא יחזור בקרוב לגרמניה אחרי מה שחווה כאן בשבוע שעבר".

מטעם חברת התעופה נמסר ל"בילד" שהם בודקים את נסיבות האירוע.

כפי שדווח, נוסעים רבים נאלצו להוציא עוד מאות דולרים והיו כאלה שהוציאו מעל 1200 דולר כדי לטוס הביתה, חלקם ויתרו על הגעה לקערסטיר כי היו חייבים לחזור הביתה ושילמו טיסה חזור דרך חברת תעופה אחרת, חלקם פספסו טיסות המשך.

בתוך כל החושך היה גם אור. סוכנות הנסיעות Plan It Rite שילמה מכיסה עבור הנוסעים שלהם כדי להגיע לווינה ב'אוסטריאן אייר', ונאלצה לשכור אוטובוסים חדשים כדי להביא אותם לקערסטיר. סוכנות הנסיעות Main Street שילמה מכיסה עבור הנוסעים שלהם כדי להגיע לקושיצה, סלובקיה, דרך ורשה בחברת LOT פולנית ונאלצה לשכור אוטובוסים חדשים כדי להביא אותם לקערסטיר.

עשרות נוסעים אחרים שהזמינו נסיעות לבד מצאו את דרכם לקערסטיר בכוחות עצמם. רוב האנשים תכננו להיות בקרעסטיר רק כמה שעות ותכננו לבקר בערים אחרות באמצעות טיול באוטובוס, אבל הם בסופו של דבר הפסידו את היום, ונאלצו לבלות יום נוסף באירופה במקום שלא תכננו, יחד עם הוצאות אחרות. על פי שיחות שניהלו נוסעים עם צוות הקרקע, התברר כי הקברניט החליט שלא להטיס את החרדים, גם לאחר תחנונים של דיילי הקרקע.

עיכוב טיסה חרדים בטיסה לופטהנזה רבי ישעילה מקרעסטיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד