כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חרדי התמוטט בירדן: אושפז במצב קשה והועבר לישראל

חרדי שיצא לקברו של אהרון הכהן הסמוך לפטרה בירדן, התמוטט ואיבד הכרתו • לאחר שהתייצב מעט - הועבר לישראל, כשהוא מורדם ומונשם, ומצבו מוגדר קשה

פטרה. צילום: יעקב נחומי
פטרה. צילום: יעקב נחומי



צעיר חרדי מאושפז בירדן: סמוך לאתר התיירות פטרה שבירדן בוצעה מעט לאחר חצות הלילה החייאה על בחור בן 28 שהתמוטט ואיבד את הכרתו, במהלך עלייה לקברו של אהרון הכהן.

לפני הצהרים, במהלך פינוי לכיוון מעבר הגבול עם ישראל, הבחור קיבל התקף נוסף והאמבולנס הירדני נאלץ לשוב חזרה לבית החולים המקומי, עקב מצבו הקשה.

מעט לאחר השעה 13:30 בצהריים התייצב מצבו, והוא הועבר דרך מעבר אילת לישראל לאחר שהושגו האישורים הדרושים, כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, ומצבו מוגדר קשה.

אמבולנס ירדני בליווי רופא מקומי פינה את הבחור לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ של מד"א במעבר יצחק רבין שבערבה, משם יפונה להמשך טיפול והערכה ראשונית בבי"ח יוספטל באילת.

הצעיר יצא יחד עם קבוצה של חרדים, להתפלל על הקבר המיוחס לאהרון הכהן בגַּ'בֶּל הָרוּן - جبل نبي هارون בדרום-מערב ירדן. בלינה, בדרך הלוך, איבד הצעיר את הכרתו.

יוסי רפאלי, חובש 'איחוד הצלה' ומתנדב זק"א, ששהה יחד עם הקבוצה בבית המלון, סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי סמוך לשעה 1:00 בלילה, בעת שישן במיטתו בבית המלון בפטרה, שמע צעקות מחוץ לחדרו: "הצלה". כאשר יצא מהחדר סיפרו לו כי אחד מחברי הקבוצה אינו חש בטוב.

"מדובר בבחור בן 28 שפירכס ואיבד את הכרתו. הגשתי לו סיוע רפואי ראשוני, כאשר במקביל הזעקתי את כוחות הרפואה המקומיים, שהגיעו עם שלושה אנשי צוות, והתלוותי יחד איתם לבית החולים המקומי".

הצעיר החרדי אושפז בבית החולים בעין מוסא שליד פטרה.

רפאלי סיפר כי יצר קשר עם משרד החוץ הישראלי, שם ניסו לאתר את בני משפחתו של הבחור. "שוחחתי גם עם שגריר ישראל בירדן אשר עודכן בפרטים, ומנסה לסייע ככל יכולתו. כעת אני שוהה לצידו בבית החולים, כשמצבו מוגדר קשה, והוא מורדם ומונשם, מקווה לבשורות טובות".

בסיוע יהודה משי זהב יו"ר זק"א וישראל ירט, עוזרו של הרב גרוסמן, רבה הראשי של מגדל העמק, הופעלו לחצים על מנת להעבירו המהירות לישראל.

עקב אילוצי תקציב, מאחר והחולה לא ביצע ביטוח רפואי טרם צאתו מהארץ, הוא הועבר בשעות הבוקר המאוחרות באמצעות אמבולנס למעבר אילת. אלא שבדרך, כאמור, נאלץ האמבולנס לשוב את בית החולים הירדני.

פאראמדיק מד"א, רומאו רודלסקו סיפר: "הוזנקנו עם הניידת טיפול נמרץ של מד"א למעבר גבול 'רבין' בערבה לצורך העברת חולה ישראלי שהגיע מבי"ח בירדן, לאחר המתנה במקום, בשעה 13:50 הגיע אמבולנס ירדני מלווה בצוות רפואי שהעביר את החולה מבית החולים בירדן למעבר הגבול, קיבלנו את החולה כשהוא מחוסר הכרה, נושם בכוחות עצמו ועם מדדים תקינים ויציבים, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי תומך ולאחר מכן פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבי"ח יוספטל באילת".

נעמי יצחק הלוי, דוברת בית החולים יוספטל באילת מסרה ל'בחדרי חרדים' כי הבחור מאושפז במחלקת טיפול נמרץ, כשהוא מורדם ומונשם, ובמצב יציב.

האם: לא רוצה ליטול תרופות

חנה, אמו של הפצוע, ביקשה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מהגולשים להעתיר בתפילה עבור בנה - אלכס בן חנה לרפואה שלמה.

האם מספרת כי מאז נפטר בעלה ז"ל, לפני כשמונה חודשים, החל מצבו הבריאותי של בנה אלכס להתדרדר. "הוא בחור זהב, עוזר כל הזמן לאחרים, מארגן שיעורי תורה לעילוי נשמת אביו, ומסייע לכולם בכל מצב".

לדבריה, "הוא כל כך עסוק בדברים טובים, שאינו רוצה ליטול תרופות, וסומך על הקדוש ברוך הוא שיעזור לו".

צוותי מגן דוד אדום מקבלים חולה ישראלי מידי צוות רפואי ירדני במעבר 'רבין' בערבה. צילום: דוברות מד"א

ירדן פטרה בית חולים תפילה אהרון הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד