ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

'נשות הכותל' מתבכיינות: "שמו אותנו ברחבת האגזוז" • צפו בגלריית ענק

ניצחון לחרדים: למעלה מ-5000 בנות סמינרים הציפו את עזרת הנשים בכותל • 'נשות הפרובוקציה' קיימו טקס ראש חודש במתחם מגודר, ביציאה מהרחבה • מתבכיינות: "המשטרה נכנעה לבריונות החרדית. מיקמה אותנו בספסל האחורי, ברחבה של האגזוז" • שני עצורים חרדים • צפו

 'נשות הכותל' מתבכיינות: "שמו אותנו ברחבת האגזוז" • צפו בגלריית ענק
קובי הר צבי



ניצחון חרדי ברחבת הכותל המערבי: למעלה מ-5,000 בנות סמינרים הציפו הבוקר (ב) את עזרת הנשים ורחבת הכותל, בעוד 'נשות הפרובוקציה' קיימו את טקס תפילת ראש החודש שלהן תחת אבטחה כבדה, במתחם מגודר מיוחד שהקימה עבורן המשטרה בנקודת היציאה מרחבת הכותל.

במשטרה חששו כי מתפללים חרדים שהגיעו אל הכותל המערבי ינסו להפריע לטקס של 'נשות הפרובוקציה', ולכן השוטרים מנעו חיכוך בין הצדדים. כחלק מההיערכות, המשטרה לא איפשרה לנשות הכותל להתפלל בעזרת הנשים, מחשש בטיחותי משום שאזור התפילה היה עמוס מדי. המשטרה גם יצרה חיץ רחב בין עזרת הנשים לעזרת הגברים.







צעירים חרדים שרקו לעבר 'נשות הפרובוקציה' במשרוקיות, בעוד התפילה של המניין המרכזי הושמעה במערכת ההגברה.

שני צעירים חרדים נעצרו בידי המשטרה.

מנכ"לית 'נשות הפרובוקציה' התבכיינה בראיונות לכלי התקשורת: "המשטרה נכנעה היום לבריונות החרדית ומיקמה אותנו שוב בספסל האחורי של האוטובוס. ברחבה של האגזוז. אם היינו מגיעות ללא האבטחה המשטרתית יכולנו לתפוס מקום בקרבת הכותל, כפי שאנחנו עושות כבר 24 שנים".

מהמשטרה נמסר, כי למען ביטחונן של הנשים, הוחלט שלא להכניס אותן אל תוך עזרת הנשים ולא בסמוך אליה. לאחר התפילה בניין המרכזי שברחבת הכותל, נטל המקובל הרב דוד בצרי את המקרופון של מערכת ההגברה, ואלתר במקום 'עצרת זעקה'.

לקראת השעה 9 בבוקר עזבו 'נשות הפרובוקציה' את רחבת הכותל ועלו על האוטובוסים. סגן ראש העיר ירושלים, יצחק פינדרוס אמר: "התכנית שלנו הצליחה. למלאות את עזרת הנשים שהן לא יוכלו להיכנס".

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, אמר: "השקעתי מאמצים רבים שהתפילה תהיה שקטה".

בתוך כך, מערך התחבורה קרס, ומאות בנות סמינרים נותרו בתחנות האוטובוסים ברחבי העיר.

רחבת הכותל הבוקר • צילום: קובי הר צבי

















































































רחבת הכותל הבוקר • צילום: ישי דריקס













































הכותל המערבי נשות הכותל סמינרים תפילה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד