י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מדינת היהודים"

נתון מדאיג: 75% מערביי ישראל סוברים כי ליהודים אין זכות בארץ

במלאת שנה ל"שומר החומות": סקר תנועת "הביטחוניסטים" חושף נתונים מדאיגים. 67% מהציבור היהודי: "נשק חם - הכי יעיל בשמירת הסדר". 25% מקרב ערביי ישראל סבורים כי יש לעם היהודי זכות לריבונות בארץ ישראל | וגם: כיצד ינהגו במידה וישראל תותקף חלילה ע"י מדינות ערב

ערבים מתפללים
ערבים מתפללים צילום: unsplash

69% מהציבור היהודי בישראל מביעים חשש לגורל המדינה, ו-67% סבורים כי יש לפעול באמצעות נשק חם והטלת קנסות על מנת למנוע התפרעויות וחיכוכים בין יהודים לערבים. כך עולה מסקר של תנועת "הביטחוניסטים", על רקע גל הטרור ולציון שנה למבצע שומר החומות. כך דווח ב'ישראל היום'.

הסקר, שבחן את תחושת הביטחון והמשילות הישראלית בקרב מדגם של 1,068 בני אדם, יהודים וערבים כאחד, נערך על ידי מחלקת המחקר של התנועה. מהממצאים עולה כי רק 25% מקרב ערביי ישראל סבורים כי יש לעם היהודי זכות לריבונות בארץ ישראל, ורוב ניכר - כ-75% - סבור כי אין לעם היהודי זכות שכזו.

עם זאת, כשנשאלו בני המגזר הערבי על עמדתם בהינתן מלחמת קיום בין ישראל למדינות ערב, הם סיפקו תשובות מפתיעות: כ-23% מן המשיבים הדגישו כי יתמכו במדינות התוקפות את ישראל, לעומת 26% שיתמכו במדינת ישראל. כ-51% השיבו כי לא יתמכו בשום צד.

מהסקר עולה עוד כי רוב הציבור, כ־66% מכלל האזרחים, מגלה חוסר אמון במשטרה; בקרב ערביי ישראל, לפי הנתונים, עומד חוסר האמון על 73%. אף שבקרב ערביי ישראל קיים חשש נמוך יותר לגורל המדינה, קיימת בבירור תחושת חוסר ביטחון גבוהה יותר - 71% ,לעומת 44% במגזר היהודי.

אחד הנתונים המעניינים בסקר נוגע לשאלת התמיכה בהקמת משמר לאומי - צעד שנחשף אתמול ב"ישראל היום". 66% מהציבור כולו תומכים, לפי הסקר, בהקמת משמר לאומי; במגזר הערבי תומכים במיזם 44%. 37% מקרב ערביי ישראל מוכנים להתגייס למשמר הלאומי לצורך מתן סיוע במקרי אסון והפרות סדר; במגזר היהודי עומדת התמיכה להתגייסות למשמר הלאומי על כ־54%.

ערביי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד