י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המבצע הושלם

הבוקר: מבנה הישיבה המיתולוגי בהר מירון - נהרס • צפו

הבוקר בליווי כוחות משטרה הרסו פקחי הרשות לאכיפה במקרקעין את מבנה ישיבת 'אור הרשב"י' ובכך סיימו את פרויקט ההריסה של עשרות המבנים שהיו בהר | צפו

הבוקר: מבנה הישיבה המיתולוגי בהר מירון - נהרס • צפו
הרס הישיבה צילום: דוברות המשטרה

ההריסה האחרונה: מבנה ישיבת "אור הרשב"י" שהיווה את המבנה האחרון מבין 63 המבנים ה"לא חוקיים" במתחם ציון הרשב"י שנהרסו עד כה נהרס אף הוא היום, ובכך הושלמה משימת פינויי המבנים שיועדה עד ההילולה שכאמור תתקיים בעוד פחות משבועיים.

ע"פ הרשות לאכיפה במקרקעין מדובר במבנה לא חוקי אשר ישב על שטח ציבורי וסיכל את התוכנית המפורטת החדשה של מתחם הרשב"י שישב בתחום דרך הכהנים המתוכננת.

ההריסה בוצעה בהתאם לצו בית משפט השלום, ולאחר שנדחה ערעור המחזיקים על ידי בית המשפט המחוזי תוך שאלו קובעים כי יש עניין ציבורי מיוחד להריסת המבנה.

יש לציין כי מאז החלו ההריסות במתחם, התגברה הרשות על חסמים גדולים - משפטיים ומקצועיים, מתוך מטרה אחת: לפנות את המבנים המסוכנים והלא חוקיים שהיו במקום על מנת לאפשר את עבודות הבטיחות והפיתוח שנעשות כעת בהר לקראת ההילולה. 

במהלך השנה האחרונה הרסה הרשות 63 מבנים מסוכנים ולא חוקיים שהתפרסו על כיותר מ-4,000 מ"ר באתר. היום, לאחר הריסת המבנה האחרון שיועד להריסה עד להילולה, השלימה הרשות לאכיפה במקרקעין בהצלחה את משימתה.

 

רשבי ישיבת רשבי הר מירון הילולא הילולה הילולה מירון הרס ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד