כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משפט נתניהו

פילבר בחקירה הנגדית: הרגשתי שמנסים לדחוף לי מילים לפה

משפט נתניהו נמשך היום, בנוכחות רה"מ לשעבר, כשעורך הדין בן צור החל בחקירה נגדית לעד המדינה שלמה פילבר. בן צור מנסה להטיל ספק בדבר קיומה של "פגישת ההנחיה", שבה לטענת הפרקליטות הורה נתניהו למנכ"ל משרד התקשורת לשעבר להיטיב עם בזק ואלוביץ'

פילבר בחקירה הנגדית: הרגשתי שמנסים לדחוף לי מילים לפה
שלמה פילבר בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש הבוקר (שני) דיון ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בו נמשכת החקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר. כשנתניהו נוכח באולם, העיד פילבר: במשטרה אמרו לי "תפתח את הפה. אתה פראייר, מוכרים אותך".

אתמול חזר פילבר וטען שפעל בעניינים הקשורים לבזק בעיקר ממניעים מקצועיים. "כל ההבדל ביני לבינם (התביעה) היה על הפרשנות של המסמכים", ציין פילבר. "הם טוענים שזו הפרת אמונים. ניסיתי לומר בעדות הראשית שהעניינים הם מורכבים. ניסו להראות את זה שחור או לבן. אני לא יודע מה היו המניעים שלו (של נתניהו). אני לא יכול להגיד שמחקתי את הפגישות איתו, אבל אני יכול להגיד שלא קיבלתי שום החלטה שלא האמנתי בה מקצועית. כששואלים אותי אני אומר 'גם וגם'. אם שואלים אותי מה המשקל — הדומיננטיות הייתה המקצועית. ברוב המקרים נתניהו לא היה בראש שלי".

נתניהו הגיע לדיון, והתיישב בספסל שליד פילבר. עורך דינו, בועז בן צור, חוקר היום ב'חקירה נגדית' את עד המדינה שלמה פילבר. עורך הדין בן צור מנסה לקעקע את טענת התביעה כי לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת קיים עימו נתניהו, שהיה גם שר התקשורת, "פגישת הנחייה" שבה הורה לו לטפל בענייניו של בעלי חברת בזק, שאול אלוביץ'.

עו"ד בן צור פתח את החקירה בכך שהטיח בפני פילבר כי עד לשלב שהפך לעד מדינה הוא לא חשב שנתניהו התערב באופן לא חוקי בענייני בזק. למעשה, כך על פי ציטוטים מחקירתו במשטרה שהקריא עו"ד בן צור, נתניהו נתן לפילבר "יד חופשית" בכל הנוגע לעניינים מול בעלי בזק דאז, שאול אלוביץ'.

עו"ד בעז בן צור הקריא את החלק בחקירה של פילבר שבה הוא סיפר לראשונה על הפגישה הראשונה: "נתניהו נתן לי יד חופשית לחלוטין. הוא אמר לי בתחילת הדרך, כשנכנסתי לפגישה הראשונה. הוא אמר לי 'תשמע, השוק... הבנתי שזה שוק גדול מאוד. שתי הנחיות אני נותן לך, אחת - תמשיך את התחרות בשוק הסיטונאי', ושתיים - אל תעלה לי מחירים. כל השאר תעשה מה שאתה חושב'".

בעדותו בבית המשפט ניסה פילבר להמעיט בתיאור הפגישה ובמשקלה, אך בעדותו במשטרה אמר שבמהלכה נתניהו הנחה אותו "לטפל" בענייני אלוביץ'. במסגרת עימות שנערך בין פילבר לאלוביץ' אמר עד המדינה על הפגישה: "הייתה לי הנחייה לטפל בך כמו שצריך, הנחיה מראש הממשלה בפגישת העברת המקל ולכן גם אמרתי לך: 'הייתה פגישה עם ראש הממשלה ואנחנו נעשה את הדברים כמו שצריך, אנחנו נטפל בכל מה שצריך'". אלוביץ' מצידו אמר כי פילבר מעולם לא אמר לו את הדברים האלו. 

פילבר שיתף את הרגעים הראשונים בחקירתו במשטרה, ברגע שהחוקרים הזהירו אותו שהוא חשוד בתיק 4000 והוא מבין שמדובר באירוע בסדר גודל שונה ממה שהוא נחקר קודם לכן ברשות לניירות ערך. "אני רואה את האזהרה ומבחינתי זו סינית מדוברת", סיפר. לא מכיר את זה, לא מכיר שוחד ולא יודע מה זה שוחד".

"גם אם יש את כל הסיפורים של וואלה, זה אני אמרתי 20 פעם ואף אחד לא הצליח להפריך את זה", ציין פילבר. "אני שמתי חומה סינית בין זה לבין זה. אמרתי באחת החקירות שהכניסו אותי למסיבה שאני בכלל לא קשור אליה. אני ראה את ההמולה מסביב ואומרים לי בחצי משפט מה קורה בחוץ. אתה מתחיל להבין שזו חתיכת דרמה מטורפת". לדבריו, "ניסו להגיד לי תפתח את הפה, תתחיל לדבר, אתה בעצם פראייר. עבדו עליך. מוכרים אותך ואתה פה מחפה".

 

שלמה פילבר משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד