י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תמריצי מס לרוכשי אביזרי בטיחות לרכב

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי: "החל מה- 1 באוגוסט יינתנו תמריצי מס לרוכשי אביזרי בטיחות לרכב"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בתשובה לשאילתא שהציג חבר הכנסת עיסאווי פריג', הכריזה סגנית השר ציפי חוטובלי, כי יישומו של נוהל מערכות הבטיחות, הקובע את סוג המערכות שבגינן תינתן הטבת מס, יחל בקרוב

חבר הכנסת עיסאווי פריג', הציג בפני מליאת הכנסת שאילתא הנוגעת ליישום הנוהל להטבות מס להתקנת אביזרי בטיחות ברכב. חבר הכנסת פריג' ציין כי באוגוסט 2011 פרסם משרד התחבורה נוהל שעל פיו ניתן ניקוד למערכות בטיחות במטרה לתת הנחה במס לרכב בטיחותי. על פי הודעת שר התחבורה, אמר פריג', נוהל זה אמור היה להיות מיושם עד מחצית 2012. לכן, הפנה חבר הכנסת את השאילתא לסגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי ושאל האם נוהל זה יושם ואם לא מתי ייושם, אם בכלל.

סגנית השר חוטובלי ענתה, כי הנוהל, המשותף למשרד התחבורה ולמשרד המסים, נמצא בשלב תיקוני חקיקה סופיים של משרד האוצר לצורך מתן התמריצים. בנוסף ציינה כי "יישום הנוהל צפוי החל ביום ראשון 1 באוגוסט 2013. אז – ממש בזמן הקרוב, בתחילת חודש אוגוסט, הנוהל הזה יתחיל להיות מיושם".

סגנית השר ציינה, כי בשנת 2011 הפיץ משרד התחבורה בשיתוף עם רשות המסים נוהל ליבואני הרכב בנושא מערכות בטיחות. כמו כן, היא הסבירה את מהותו של נוהל מערכות הבטיחות: " נוהל מערכות הבטיחות קובע את סוג המערכות שבגינן תינתן הטבת מס, בהתאם לרמת האבזור הבטיחותי". היא הוסיפה, כי "רמת האבזור הבטיחותי של הרכב תיקבע על-פי כמות הנקודות שקיבל דגם הרכב בגין מערכות הבטיחות המותקנות בו בהתאם לניקוד המפורט בנוהל האמור".

בנוסף, הסבירה סגנית השר את מטרת הנוהל החדש: "מטרת הנוהל הייתה לבדוק את הזמינות של המערכות הקיימות ולבחון את ההיבטים התפעוליים של משרד התחבורה ומשרד האוצר, כך שבשלב הסופי יינתנו תמריצים בגין התקנת מערכות אלו בכלי הרכב".

על פי סקר שערכה עמותת אור ירוק, 50% מהנהגים ציינו כי הקריטריון החשוב להם ביותר בעת קניית רכב הוא בטיחות הרכב. למרות זאת, על פי הסקר, נכונותם של הנהגים לרכוש מערכות בטיחות נמוכה יחסית.

עמותת אור ירוק: "על מדינת ישראל לתת ציון לכל כלי רכב על פי אביזרי הבטיחות שיש בו ולהעניק לו בהתאמה הנחה במיסוי. כך, ניתן יהיה לתמרץ את הנהגים לרכוש אביזרי בטיחות לרכב, אשר יעלו את בטחון הנהג, נוסעי הרכב וכלל משתמשי הדרך וכן יפחיתו את מספר ההרוגים בתאונות הדרכים. על המדינה מוטלת האחריות לוודא כי מחירים של מערכות מצילות חיים, יהיו שוות לכל נפש ויהוו מערכות סטנדרטיות בקניית כלי רכב חדש".
אור ירוק בטיחות אביזרים תאונות דרכים נהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד