י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"נזכרו אחרי עשרות שנים"

זעם גדול: ראש המועצה הוציא צו סגירה למקווה בציון הרשב"י

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': לאחר עשרות שנים נזכרו במועצה האזורית מרום הגליל להוציא צו סגירה למקווה הממוקם בציון הרשב"י במירון: "המקום פועל ללא רישיון עסק, או היתר זמני", נכתב בצו. זעם ותמיהה לנוכח ההתנכלות למתפללים למעלה משבוע לפני ההילולא בל"ג בעומר

זעם גדול: ראש המועצה הוציא צו סגירה למקווה בציון הרשב"י
מירון צילום: שוקי לרר

ההתנכלות לעולים לציון הרשב"י נמשכת: המועצה האזורית מרום הגליל הוציאה צו סגירה מנהלי למקווה המיתולוגי הפועל בחצר ציון הרשב"י במירון.

בצו שנשלח למנכ"ל אתר הרשב"י אלי פריינד נכתב כי הצו הוצא לאחר שפקח המועצה ביקר במקום בחודש האחרון והמקווה פועל ללא רישיון עסק או היתר זמני.

כמו כן נטען בצו כי בבניין בו נמצא המקווה התגלו בעבר ליקויי בטיחות שלא תוקנו במלואם ויש חשש לשלומם של המבקרים.

ראש המועצה עמית סופר טוען כי לאחר התייעצות הוא החליט על הפסקת הפעילות במקום.

הצו שפורסם

הפרטים שנחשפים לראשונה ב'בחדרי חרדים' מעוררים תמיהה, כעס וזעם רב שכן מדובר בהפסקת פעילות המקווה למעלה משבוע לפני ההילולא בל"ג בעומר

גורמים המעורים בנעשה בציון הרשב"י תוקפים בחריפות את ראש המועצה מרום גליל, אשר לדבריהם, הוא עושה הכל להתנכל למתפללים.

"אחרי עשרות שנים שהמקום פועל ללא שום בעיה, מצאו בעיה של "רישיון עסק", זה הזוי מכל בחינה, הרי מדובר באנשים צדיקים שבאים להתפלל, טובלים ויוצאים ללא שום בעיה. מה הוא נזכר פתאום?".

מחאה נגד ראש המועצה

קהילות קודש נוספות זועמים אף הם על התנהלות המועצה האזורית מרום גליל וטוענים כי המועצה מונעת את אירועי החסידויות במתחמים ירוקים במושב מירון למרות שמפקד המחוז שמעון לביא והפרוייקטור צבי טסלר מאשרים את האירועים באזורים אלו ללא כל חשש.

ממועצת מרום הגליל נמסר ל'בחדרי חרדים': "מקווה הינו עסק טעון רישוי ע"פ חוק רישוי עסקים וזאת כדי להבטיח את שלום הציבור. משגילתה המועצה על קיומו של המקווה במתחם הקבר אותו מנהלת וועדת החמישה, פעלה המועצה ע"פ כל דין וחוק בישראל".

"רק היום אישרה כנסת ישראל תקנות שמאפשרות הגשת בקשה לקיום אירועים נוספים במתחם מירון. בתקנות נקבע כי בקשה להיתר תוגש עד שבעה ימים לפני זמן ההילולא ויצורפו לה האישורים הבאים: אישור ראש ענף רישוי ואבטחה מחוז צפון במשטרת ישראל... אישור ראש מחלקת הגנה מאש במחוז צפון ברשות הארצית לכבאות. עד לרגע זה לא קיבלה המועצה אישורים בכתב מהגורמים הנ"ל לגבי אף בקשה שהוגשה לה".

"המועצה תסייע לקיומם הבטוח והחוקי של אירועים בהילולת הרשב"י לכבוד הצדיק ולבטיחותם של המשתתפים. הגורמים המקצועיים של המועצה פועלים מסביב לשעון כדי לאפשר זאת ע"פ כל דין".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר המתרחש בהר מירון לאורך כל השבוע הקרוב.

מקווה צו סגירה הילולת הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד