י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת בחירות?

דיווח: מגעים בין רע"מ למשותפת על איחוד הרשימה מחדש

בכירים במפלגה ומועצת השורא מנהלים ביומיים האחרונים שיחות עם ראשי הרשימה המשותפת במטרה לתקן את היחסים ולהכין את התשתית לאחדות בבחירות הקרובות | אמש, בסקר קמיל פוקס מפלגת רע"מ לא עברה את אחוז החסימה

דיווח: מגעים בין רע"מ למשותפת על איחוד הרשימה מחדש
עבאס, טיבי ואיימן עודה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בכירים במפלגת רע"ם ובמועצת השורא נועדו ביומיים האחרונים עם ראשי הרשימה המשותפת ודנו עמם על איחוד מחודש, אם תיפול הממשלה. את הדברים חושף היום מוחמד מג'אדלה בחדשות n12.

השיחות מגיעות לאחר נתק ומחלוקת מאז התפצלות רע"ם מהרשימה בבחירות האחרונות. הצדדים החלו במגעים לתיקון היחסים בין הצדדים, זאת כדי להכין את התשתית לחזרה של רע"ם למשותפת בבחירות הקרובות. השיחות בין הצדדים מגיעות ברקע הקפאת חברותה של רע"ם בקואליציה בשל סוגיית הר הבית.

בפגישות, שהתקיימו ב-48 השעות האחרונות, היו מספר דמויות מפתח שהחלו במגעים לתיקון היחסים בין רע"ם לשאר מרכיבי המשותפת. הצדדים עשו זאת כדי להכין את התשתית לאחדות וחזרה מחדש בבחירות הקרובות, שלפי הערכתם קרובות מהצפוי.

עצם קיום המגעים האלה בין הבכירים בדרגים גבוהים מסמל תפנית ביחסים בין שתי הרשימות ובכל יחסי הכוחות בפוליטיקה הערבית בישראל. מהלך כזה יכול להביא לבחירות פנימיות על ראשות רע"ם וקץ דרכו של היו"ר מנסור עבאס.

רק בשבוע שעבר פורסם כי גורמים במועצת השורא ניסו לקדם החלטה שתחייב את רע"ם להכריז על פרישה מידית מהקואליציה, בעקבות התבטאויות של שרת הפנים איילת שקד וחברי הכנסת ניר אורבך ויום טוב כלפון בנוגע לכניסת יהודים למתחם הר הבית.

העימותים שפרצו ביום חמישי בין מתפללים במסגד אל-אקצא לשוטרים גם כן עוררו תרעומת במועצת השורא, דבר שנותן רוח גבית לפלג המתנגד לעבאס וקורא למפלגה לפרוש מהקואליציה.

ברשימה המשותפת אישרו ל-N12 את קיום המגעים, אולם מרע"ם נמסר: האווירה הפנימית ברע"ם ובתנועה האסלאמית חיובית מתמיד, ולא ידוע לנו על תסריטים מהסוג הזה.

אתמול (שני) פורסם סקר של קמיל פוקס בחדשות 13 ולפיו רע"מ תישאר מחוץ לכנסת לו היו הבחירות נערכות היום והיא נמצאת מתחת לאחוז החסימה, הרשימה המשותפת לעומת זאת מקבלת שמונה מנדטים. נזכיר כי איחוד של כל המפלגות הערביות תחת הרשימה המשותפת הביא בשיא ל-13 מנדטים.

 

מפלגת רע"מ הרשימה הערבית המשותפת מנסור עבאס מועצת השורא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד