ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הרב המרקד

הכניס ספר תורה לזכות נסיך הכתר מוחמד בן סלמאן

הרב יעקב הרצוג מרמת שלמה בירושלים, כבר מגדיר את עצמו הרב הראשי של סעודיה, אף שטרם קיבל מינוי רשמי. הוא מסתובב ברחובות ריאד בלבוש רבני בלי הפרעה, וזוכה לקבלת פנים חמה. הרב אף הכניס ספר תורה בסעודיה ורקד עם מכובדים את 'ריקוד החרבות' הנודע

הכניס ספר תורה לזכות נסיך הכתר מוחמד בן סלמאן
הרב הרצוג עם הספר תורה צילום: רועי קייס כאן חדשות

הרב יעקב הרצוג, תושב שכונת רמת שלמה בירושלים, מתכנן ביום מן הימים לכהן כרב הראשי של הממלכה הסעודית. בתיעודים ברשתות החברתיות, נראה הרב הרצוג, אב לשמונה ילדים, רוקד עם נכבדים סעודיים ברחובות ריאד, כשהוא לבוש כובע וחליפה ארוכה וזקן שחור שיורד על פי מידותיו.

בתיעוד האחרון שפרסם רועי קייס ב'כאן חדשות', נראה הרב רוקד את 'ריקוד החרבות' המסורתי הסעודי. הרב לקח חלק בריקוד ה"ערדה", טקס שבמהלכו מאות גברים ונערים מפזזים, כשהם מניפים באוויר חרבות ופגיונים. ריקוד הערדה הוא ביטוי לכוח, לעוצמה ולכבוד. הנפת חרבות היא חלק מריקוד מסורתי, שבו לוקחים חלק מנהיגי המדינה ובו לקחו חלק גם מנהיגי ארצות אחרות שביקרו בסעודיה.

הרב הרצוג שמסייע ליהודים שעובדים בממלכה, הכניס לאחרונה ספר תורה לבית כנסת בסעודיה, שמיקומו עדיין לא פורסם, ועליו רקום המילים "קהילת קודש הממלכה הערבית הסעודית" עוד נרקם על כיסוי ספר התורה: "לזכות המלך סלמאן בן עבד אלעזיז, נסיך הכתר מוחמד בן סלמאן, וכל שריהם ויועציהם".

יהדות חצי האי ערב מוזכרת במשנה, בתלמוד ובמדרשים. במשנה במסכת 'שבת', לדוגמה, נחלקו התנאים האם "ערביות" יכולות לצאת בשבת כשהן רעולות. רבי עובדיה מברטנורא במקום מסביר כי "ערביות" הן למעשה "בנות ישראל שבערביא". במקומות אחרים מוזכרת "לשון ערבי", והמפרשים הסבירו כי זו הלשון המדוברת ב"ערביא".

הרב הרצוג עם ידיד מקומי

הרב הרצוג סעודיה מלך סעודיה מוחמד בן סלמאן ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד