י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כאוס בסרי לנקה

מפגינים שרפו את בתיהם של שרי הממשלה; חבר פרלמנט נהרג

ראש ממשלת סרי לנקה התפטר מתפקידו, לאחר מהומות אדירות במדינה. ראש הממשלה הוא אחיו נשיא המדינה, ושלושה בני משפחה נוספים מכהנים כשרים. מפגינים רבים זעמו על שחיתות במדינה, ואף שרפו את בתיהם של כמה משרי הממשלה. חמישה מפגינים וחבר פרלמנט נהרגו

מפגינים שרפו את בתיהם של שרי הממשלה; חבר פרלמנט נהרג
שריפת הבתים צילום: צילום מסך

לאחר מחאה אלימה המתנהלת בשבועות האחרונים בסרי לנקה, הודיע אתמול (שני) ראש הממשלה מהינדה ראג'פקסה, על התפטרותו. את מכתב ההתפטרות הגיש ראג'פקסה לנשיא שבמקרה הוא אחיו הצעיר, גוטאבאיה ראג'פקסה.

גם לאחר התפטרותו של האח הקשיש יותר, לא נותר הנשיא לבד בזירה הפוליטית משום ששלושה בני משפחה נוספים מכהנים כשרים בממשלה המקומית.

ראש הממשלה המתפטר נחשב לדמות הפוליטית החזקה ביותר בסרי לנקה מזה שנים רבות. הוא כיהן שתי קדנציות כנשיא ומספר קדנציות כראש הממשלה. בעבר כבר התנהלה נגדו מחאה והוא אכן נאלץ להתפטר, אבל לאחר מכן הכה בסרי לנקה פיגוע טרור גדול, וראג'פקסה שמיתג את עצמו כלוחם ללא חת נגד הטרור, חזר אל השלטון כשהוא רכוב על גלי התהילה ממבצעים הביטחוניים שהוביל בעבר.

 

סרי לנקה הינה אחת המדינות העניות בעולם, וההכנסה העיקרית שלה היא מייצוא של תוצרת חקלאית. משבר הקורונה וגל התייקרות המחירים העולמית, הכו במדינה והותירה אותה על סף חדלות פירעון. רבים מהאזרחים הגיעו עד פת לחם, ובהתאם לכך התעוררה המחאה האדירה שנמשכת כבר מספר שבועות, למרות הדיכוי מצד כוחות הבטחון. בימים האחרונים הפכה המחאה לאלימה, כשהמפגינים החלו בין היתר לשרוף את בתי הפאר של שרי הממשלה, ושל פוליטיקאים אחרים התומכים בממשלה.

כמו כן התקיימה אתמול הפגנה סוערת בבירה קולומבו, במהלכה הגיעו מאות מתומכיו של ראש הממשלה וניסו לפזר את ההפגנה באמצעות מוטות ברזל שהטיחו בראשי המפגינים באכזריות רבה. לאחר אותו אירוע הודיע ראג'פקסה על התפטרותו, אבל המפגינים אינם מסתפקים בכך ודורשים שגם הנשיא יתפטר יחד עם כל שרי הממשלה, וכן שהפרלמנט יפוזר וייערכו בחירות חדשות בהקדם.

במהומות נהרגו לפחות שישה בני אדם, בין ההרוגים חבר פרלמנט ממפלגתו של ראש הממשלה המתפטר. חבר הפרלמנט ניסה להיחלץ מבין המוני מפגינים שחסמו את דרכו, הוציא את אקדחו וירה בשניים מהם. אחד מבין השניים נהרג, ולאחר מכן נמצא חבר הפרלמנט עצמו כשהוא ירוי למוות. כמו כן נהרגו ארבעה מפגינים נוספים, ככל הנראה מירי שביצעו תומכי הממשלה או אנשי כוחות הבטחון.

סרי לנקה שריפה פרלמנט הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד