י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מפתחים הצלחה

"פיתחנו נוסחת קסמים": ראיון מרתק על מסלול ההייטק לחרדים

הצלחתכם-הצלחתנו: בחברת מפתחים רק אם הבוגרים עובדים החברה מרוויחה • כרטיס הכניסה שלכם להייטק במסלול היחיד שמבטיח עבודה עם שכר למעלה מ- 25,000 ש"ח בסיום התוכנית • בתוכנית מפתחים תקבלו התחייבות לעבודה בחברות הייטק מהשורה הראשונה כגון: רפאל, MOBILEYE, פאלו אלטו ועוד • מי אתם מפתחים, מי הקים את החברה ומדוע הוא פנה דווקא לחברה החרדית? ביקשנו לראיין את דניאל קרמר ועדי נוימן מייסדי החברה

"פיתחנו נוסחת קסמים": ראיון מרתק על מסלול ההייטק לחרדים
תלמידי 'מפתחים' צילום: יח"צ

מה גורם לכם, שלא מגיעים מהחברה החרדית, לפנות לחברה החרדית?

"אנחנו שואפים לשפר את ההייטק הישראלי על ידי כניסה של טאלנט חרדי להייטק", הם עונים. "כולנו יודעים שמדובר בקבוצה איכותית, אנשים מוכשרים ושקדנים שהאוניברסיטה אינה מתאימה עבורם".

"סוף דבר צריך לדעת שהאדם החרדי כבר מורגל בשיטת לימוד הדומה להייטק. הוא לוקח משהו קשה ומפצח אותו. אנחנו מעתיקים את השיטה ומביאים אותם ללמוד הייטק". ועדי מוסיפה יש לנו אינטרס לשמור את המשרות בתוך המדינה ומה יותר טוב מלתת את ההזדמנות לציבור החרדי אשר מעוניין להיכנס לשוק העבודה".

איך מביאים את החרדים אליכם?

"יש ביקוש", עונה דניאל, " הבעיה היא שהם לא מצליחים לעבור את המשוכה של התארים האקדמיים. לכן, בהכשרה שלנו אנחנו דואגים שלא רק שהם ידעו לדבר את השפה הזאת אלא גם יצליחו לעבור את המבחנים בהצלחה ולהתקבל לעבודה בשוק הזה".

"דבר חשוב נוסף", מעיר דניאל, "אנחנו מבטיחים עבודה למי שמסיים את ההכשרה. זה דבר חשוב מאוד לגבר החרדי כי אין לו ענין לבזבז זמן. אם הוא לומד ובזמן הזה הוא לא מביא פרנסה הביתה בצורה סדירה, הוא יודע שלפחות בסיום מחכה לו עבודה איכותית".

"פיתחנו נוסחת קסמים, ללא גוזמה", ממשיך דניאל, "אנחנו מביאים את הלומדים כאן לרמה של בוגר אוניברסיטה".

"ברמה כזאת", משלימה אותו עדי, "שאפילו האנגלית שהם לומדים טובה יותר מכמה מכונים ללימודי אנגלית".

אני מבין שאתם פונים רק לחרדים, ספרו לי על נוסחת הקסמים, איך גורמים לגבר חרדי לבוא ללמוד הייטק, להצליח ולאחר מכן להתקבל לשוק העבודה?

"ראשית, המקום מתנהל כחרדי לכל דבר. החל מכלים טבולים, חלב כשר למהדרין וכלה בתפילות במניין לפני תחילת הלימודים. מי שלא חרדי, פשוט לא מתאים לכאן. יהיה לו קשה להשתלב".

אנחנו עושים מבחני מיון. במבחנים האלה אנחנו בודקים האם המרואיין הוא איש נוח ויש לו יכולת עמידה בלחץ. ייתכן כי מישהו יהיה גאון אבל יחסי האנוש שלו גרועים – הוא לא יתקבל לכאן". דניאל חד משמעי. "האוירה כאן מאד חשובה לנו".

שמעתי שיש לכם שיטת לימוד שייחודית רק לכם:

"כפי שאמרתי, האוניברסיטה אינה מותאמת לגברים חרדים ועל כן היה חשוב לנו מאוד להכשיר את המורים שמעבירים את החומר לתלמידים". מספר דניאל.  ואם אני אעמוד וארצה לתלמידים תוך כדי שאני כותב על הלוח – לא עשינו כאן כלום. לכן יש לנו שיטה ייחודית ללמידה. שיטת הלימוד היא בחברותות. ממש כמו בישיבות. בהתחלה התלמידים בשוק שזה דרך הלימוד, אך מהר מאוד הם מתחברים אליה, כי הם רגילים אליה ואוהבים אותה.

"למורים בהתחלה היה קשה להתנהל בצורה הזאת ואכן הכשרנו וגם החלפנו את סגל ההוראה שלנו שידעו ללמד בשיטה הזו. ככה, כל תלמיד מקבל את היחס שמגיע לו ולא פלא שהיא יעילה במיוחד".

זו השנה הרביעית מאז הוקמה חברת מפתחים והיא נמצאת כבר עם מחזור שביעי ללימודי הייטק, שבכל כיתה כשלושים תלמידים ומשך כל מחזור שנה וחצי של יום לימודים שלם, ארבעה ימים בשבוע. הגיל כאן הוא משנות העשרים הצעירות עד גיל שלושים, ארבעים ומעלה.

"לפני מספר שנים זכינו במענק מרשות החדשנות מהממשלה", מספרת עדי, "במסגרת המענק התחייבנו לפתוח עוד שלוש כיתות. כרגע אנחנו בתפוסה מלאה, כשהמטרה נכון להיום להישאר כך בשביל לשמור על האווירה והיחס האישי לכל אחד".

"יתרון נוסף שאנחנו מקנים לבוגרים שלנו, מספר דניאל הוא: "שהתלמידים שלקראת סיום הלימודים עובדים כבר כעת בצוות בסטארט-אפ אמיתי עם לקוחות פעילים. ככה הם באמת משתלבים בעולם העבודה, עוד בזמן הלימודים, כאשר הם ידעים לדבר את השפה. הם מקבלים כלים מעשיים בשעה שבמקומות אחרים מקבלים כלים תאורטיים".  


מפתחים הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד