י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פועל ישועות בקרב הארץ

היערכות לקראת הילולת התנא הקדוש רבי חנינא בן דוסא זיע"א

היערכות לקיום תפילת ת"ח ביום ההילולא של התנא רבי חנינא בן דוסא שיחול השנה בליל שישי בזמן בו מתקיימת הסגולה בציונו, ביוזמת ארגון 'חנינא בני' • כפי הידוע מידי ליל שישי מגיע מניין אברכים קבוע לציון התנא רבי חנינא בן דוסא, ללמוד סדר לימוד מיוחד ולקיים תפילה מיוחדת לישועות עבור כל שמות התורמים, עבור צורכי השבת לעמלי תורה במסגרות הכוללים של שישי שבת

היערכות לקראת הילולת התנא הקדוש רבי חנינא בן דוסא זיע"א
בציון חנינא בן דוסא צילום: יח"צ

מתקדמות ההיערכויות לקראת יום ההילולא של התנא הקדוש רבי חנינא בן דוסא זיע"א שהתפרסם בחייו כמי שפעל ישועות מעל לדרך הטבע. במשך מאות שנים התגלגלו אינספור סיפורי מופת על יהודים שהגיעו לציונו הק' ונושעו בדרך פלא. אולם בזמנינו הדבר לא מתאפשר לרוב בשל מיקומו של הציון השוכן בכפר עראבה בגליל, שבהוראת כוחות הביטחון רצוי לא להיכנס לכפר ללא תיאום מראש

זכות יתירה עומדת לתורמי ארגון 'חנינא בני' שזוכים כי בכל שבוע מוזכרים שמותיהם במעמד שנערך בציון הק'  על ידי מנין אברכים ת"ח העורכים במקום סדר לימוד מיוחד שבסיומו מעתירים בתפילה ומזכירים את בקשותיהם הפרטיות של כל מי שתורם לארגון המעביר בכל ער"ש את צרכי השבת בהרחבה לעשרות אברכי הכולל.

סגולה נפלאה זו נמסרה ע"י מרן הגאון הגדול רמ"ש אדלשטיין המלווה את כל פעילות הארגון מקרוב שבמכתבו אף מתבטא "בטוחני שיועיל הדבר לפעול ישועות אף שלא כדרך הטבע". ומביאה בעקבותיה מאות עדויות ומכתבים בהם מגוללים התורמים סיפורי ניסים על ישועות שראו לאחר שהצטרפו לסגולה בתרומה למען לומדי התורה.

כאמור, יום ההילולא של התנא שהוא בכ"ו אייר יחול השנה ביום ו' ערש"ק. כך למעשה קיום הסגולה הנערכת מדי שבוע בשבוע בליל שישי, תתקיים בדיוק ביום ההילולא שכידוע כוחו של הצדיק גדול יותר ביום זה. משכך נערכים בארגון למעמד התפילה המרכזית שתיערך ביום המסוגל יום ההילולא הגדול ובשעה המסוגלת של ליל שישי אשר מדברי חז"ל למדנו את כח התנא דייקא בערבי שבתות כדברי הבת קול שענתה: "כל העולם ניזון בשביל חנינא בני והוא די לו בקב חרובין מערב שבת לערב שבת" . כחלק מההיערכות נעשים בימים אלו שיפוצים סביב הציון, זאת כדי לאפשר גישה סדירה ונוחה יותר לקברו של התנא. כך גם נעשה תיאום מלא עם גורמי הביטחון וצוות אבטחה ע"מ לאפשר את קיום התפילה למרות המצב הבטחוני.

בתוך כך ממשיכות העדויות לזרום למשרדי הארגון ביניהם סיפורו של ר.ב. שהגיע בשבוע האחרון בו הוא מגולל כי לאחר ציפיה ארוכה הגיעה אליו הצעת שידוך דא עקא שהיא לא התקדמה כלל, בו בזמן הוא נצרך לסכום כסף שאמור היה להיכנס לחשבון הבנק ובשל עיכובים לא מוסברים לא זוכה חשבונו, בצר לו פנה ותרם קי"ט מעות וביקש שיזכירו את שמו ואת בקשותיו לזיוו הגון ולפרנסה. במכתב הוא מתאר את הפלא הבלתי נתפס שבתוך שבועיים מאז תרם והעביר את שמו לתפילה ראה ישועה כפולה הן בסגירת השידוך במזל"ט והן בעניין הכספי שנפתר והסתדר בדרך נס. וכדבריו של הגרמ"ש אדלשטיין במכתבו : מעל לדרך הטבע.

רבי מרדכי שמואל אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד