כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מי שיצא מסתכן בירי

בעקבות מעצרו של המנהיג: ערים נסגרו על ידי הקרטל

נקמה על ההסגרה של המנהיג: קרטל הסמים סגר עשרות ערים בצפון קולומביה למשך ארבעה ימים בתגובה להסגרתו של מנהיגו לארה"ב למשפט

בעקבות מעצרו של המנהיג: ערים נסגרו על ידי הקרטל
משטרת קולומביה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

קרטל סמים מסוכן בקולומביה סגר ערים רבות במדינה כנקמה על הסגרתו של מנהיגם לארה"ב, והזהיר כי כל מי שלא יציית להוראת השהייה בבית מסתכן בירי או שרכבו יישרף. עסקים נסגרו, בתי ספר נותרו סגורים, שירות האוטובוסים הבינעירוני הופסק. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

ה"צו" של הקרטל הוצא ביום חמישי האחרון בהודעות וואטסאפ בעקבות הסגרתו של דאירו אנטוניו אוסוגה - הידוע גם בשם אוטוניאל - לארצות הברית, שם הוא עומד בפני אישומים בסחר בסמים. הפעולה הסתיימה אתמול (שני) על פי דיווחים מארגוני זכויות אדם, אך הקרטל עדיין מהווה איום ביטחוני גדול למרות מעצרו המתוקשר של אוטוניאל בשנה שעברה.

אנליסטים אמרו כי יכולתו של הקרטל לסגור ערים רבות מדגישה את הכשלון הארוך של הממשלה נגד קבוצות סחר בסמים. קמילו גונזלס, נשיא צוות החשיבה הקולומביאני Indepaz, אמר: "סחר בסמים לא יסתיים עם לכידתו של אוטוניאל. כשהם לכדו את פבלו אסקובר הם אמרו שהסחר בסמים יסתיים, והיום יש יותר מזה מאשר אז".

לפי משרד ההגנה של קולומביה, שלושה אזרחים ושלושה שוטרים נהרגו במהלך ארבעת ימי הסגר, ויותר מ-180 מכוניות נשרפו על כך שככל הנראה הפרו את צו הקרטל, בעיקר בכבישים כפריים. הקרטל אילץ אנשים להישאר בבית ב-138 רשויות במחוזות הצפוניים המדינה.

במונטריה, מחוז של כמעט 500,000 תושבים, המסחר הושבת לארבעה ימים וחברת הגז המקומית הפסיקה לספק גז. פעילויות נוספות הושעו ביום ראשון האחרון מכיוון שאנשים סירבו לנסוע למונטריה מחשש שהאוטובוס שלהם יותקף על ידי אוכפי הקרטל.

אוטוניאל, המנהיג האחרון של קרטל 'שבט המפרץ', היה זמן רב חלק ברשימת המבוקשים ביותר של מינהל אכיפת הסמים האמריקני. הוגש נגדו כתב אישום לראשונה בשנת 2009 בבית המשפט הפדרלי במנהטן באשמת סחר בסמים ומתן סיוע לקבוצה צבאית ימנית קיצונית שהוגדרה כארגון טרור על ידי ממשלת ארה"ב. כתבי אישום מאוחרים יותר בבתי המשפט הפדרליים בברוקלין ובמיאמי האשימו אותו בהברחת לפחות 73 טונות של קוקאין לארצות הברית בין השנים 2003 ל-2014.

קרטל קולומביאנים הסגרה לארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד