ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"מרכבות האש"

בנט בתרגיל צה"לי: לא רוצים עימות אך מוכנים לכל תרחיש

"אנחנו לא מחפשים עימות ולא רוצים עימות, אבל אנחנו מוכנים לכל תרחיש אם יהיה", כך אומר היום ראש הממשלה בנט במהלך תרגיל צה"לי בו נטל חלק יחד עם בכירי הביטחון

בנט בתרגיל צה"לי: לא רוצים עימות אך מוכנים לכל תרחיש
בנט וגנץ בקריה צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הביטחון, בני גנץ, השתתפו היום (שלישי), בתרגיל "מרכבות האש" של צה"ל, בבסיס הקריה, במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן ובכירים נוספים.

בתרגיל הוצגו בפני ראש הממשלה ושר הביטחון תרחישי לחימה בכל החזיתות, ונידונה בחינה יסודית ומעמיקה של תפיסת ההפעלה לשם השגת הכרעה וניצחון. עוד נידונו שלושה מאמצים: תמרון ממדי בשטח האויב, מהלומות תקיפות עוצמתיות באש ובסייבר והגנה רב-ממדית.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "אנחנו יוצאים לדרך בתרגיל, מהארוכים בתולדות צה"ל, "מרכבות האש", שמדמה עימות רב-זירתי בו זמנית, על כל ההשלכות של העניין". בנט מבהיר כי "אנחנו לא מחפשים עימות ולא רוצים עימות, אבל אנחנו מוכנים לכל תרחיש אם יהיה".

"האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - הוא ישלם מחיר כבר מנשוא", הוסיף ראש הממשלה. לדבריו, "הציבור הישראלי צריך לדעת שמדינת ישראל חזקה מסך כל אויבנו גם יחד, ואנחנו תמיד נהיה ערוכים בכל נקודה לעניין הזה".

שר הביטחון, בני גנץ אמר: "שמירה על ביטחון מדינת ישראל קשורה בשני עוגנים: בהפעלת הכוח, ובבניין הכוח בצורה מתמשכת ורבת שנים. צה"ל יודע לעשות גם את זה וגם את זה. אני מבקש להודות לך, ראש הממשלה, על הביקור ולך, הרמטכ"ל, על הבנייה של התרגיל הזה, שהוא חלק מיכולת בניית הביטחון של מדינת ישראל.

יש לי ניסיון אישי של בערך 20 שנה בתרגילים מהסוג הזה, מכל מיני זוויות ומכל מיני נקודות מבט ואני יכול לקבוע שהתרגיל הזה עולה על כל קודמיו. הוא עמוק, הוא מתמשך, בכלל הזירות, הוא קורה במפקדות, הוא קורה בשטח, הוא קורה בתיאום עם משרדי הממשלה והוא באמת מאוד משמעותי, וגם על כך אני רוצה להביע הערכה".

נפתלי בנט בני גנץ גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד