ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לאחר מחלה קשה

בד"ה: השוחט המפורסם של בני ברק הלך לעולמו

הרה"ח רבי אהרן יהודה לייב ברקוביץ ז"ל, מגדולי השוחטים בעיר בני ברק ומי שהיה שוחט אצל גדולי ישראל ואדמו"רים, הלך לעולמו בגיל 70 לאחר מחלה קשה. 'בחדרי חרדים' על דמותו המיוחדת

בד"ה: השוחט המפורסם של בני ברק הלך לעולמו
הרה"ח רבי אהרן יהודה לייב ברקוביץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של השו"ב הנודע, הרה"צ רבי אהרן יהודה לייב ברקוביץ ז"ל, מחשובי חסידי סאטמר בעיר בני ברק שחלה ל"ע במחלה הקשה ונפטר בגיל 70. 

המנוח ז"ל נולד בי"ט טבת תשי"ב לאביו הרה"צ ר' אשר זליג ברקוביץ ז"ל. בבחרותו למד אצל ש"ב המהר"ש טוביאס זצ"ל אב"ד פיאטרא ניאמץ, בישיבתו 'באר חיים מרדכי' בהרצליה, שם התאמן באומנות השו"ב עד שקיבל ממנו היתר הוראה. בבחרותו הסתופף בצילו של הרבי בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל ואף הביא את רבו המהר"ש טוביאס זצ"ל להיות דבוק בצילו ובעבודת התפילה המיוחדת שלהם.

בהיותו נעים זמירות בעל קול ערב ומשמר הנוסח המקורי היה מתפלל בימים נוראים לפני העמוד וכשנפתח בית המדרש של יוצאי מורשת גאב"ד פיאטרא ניאמץ 'דרכי שמואל' בב"ב היה המנוח בעל התפילה במקום, שרבים קבעו מקום תפילתם בבית מדרש זה בזכותו.

היה דמות מוכרת בעיר בני ברק בהיותו אחד מראשי ועד השחיטה בכשרות הגרמי"ל לנדא זצ"ל, כאשר הגרמיל לנדא זצ"ל סמך ידיו על שחיטתו באמרו כי על רבי אהרון לייב הוא יכול לסמוך בעיניים עצומות והוא השוחט הירא שמיים האמיתי שכזה צריך לחפש. היה שוחט ובודק מוסמך והיה השוחט של גדולי ישראל והאדמו"רים, בכל ערב יום כיפור היה השוחט של הכפרות אצל האדמו"רים. 

המנוח היה אדם מיוחד מאוד, שהיה תמיד שרוי בשמחה. היה ירא שמים מרבים, והוציא לאור את העלון השבועי 'פניני יואל' מדברי תורתו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל. כמו כן, היה ממתפללי בית המדרש דעעש בבני ברק ואף היה ניגש לפני העמוד בימים הנוראים. בשנים האחרונות קבע את מקום תפילתו בבית המדרש צאנז קלויזנבורג הסמוך לביתו. כמו כן היה קשור לחצר תולדות אהרן. 

בתקופת סערת עוף ה'בראקל' המפורסם, חקר ובדק הרב ברקוביץ את הנושא וכתב מכתב שהכריע את הכף לצד גדולי הפוסקים שהתנגדו לעוף מהזן החדש. בדברים שכתב: "באתי בזה בשורות אלו על נידון העופות החדשים הנקראים "הנזיר מבראקל" לאחר שהיו אצלי היום כמה רבנים לשמוע דעתי בנידון זה", הרב ברקוביץ פסק כי "לא היה נמצא עוף כזה בתוך ארבעים ושלש שנים שאני נמצא בשחיטה, והוא עוף טמא".

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, זרע ברך ה' בארץ ובארה"ב. 

מסע הלוויה הערב (שלישי) בשעה 21:00 מביתו ברחוב הרב כהנמן 95 בבני ברק דרך שיכון סאטמר לבית החיים ויז'ניץ בעיר שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

שחיטה בראקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד