כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שוויון גם במטבח: אברכים יוכלו להחליף מקרר במבצע

מבצע המקררים של משרד האנרגיה יכלול בשלב השני גם משפחות אברכים עניים וסטודנטים • "אברכים הנמצאים במצב סוציו אקונומי נמוך נמנעו מלקחת חלק במבצע"

מקרר. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
מקרר. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

משרד האנרגיה פתח לפני שבועיים בסבב שני של מבצע מקררים, במסגרתו מוצע סבסוד להחלפת מקררים ישנים עבור אוכלוסיות חלשות. כאשר הפעם כולל המבצע גם משפחות אברכים עניים.

המבצע במקור היה מיועד למקבלי הבטחת הכנסה, השלמת הכנסה ואמהות חד הוריות המקבלות את דמי המזונות מביטוח לאומי. בשלב הנוכחי נוספו גם סטודנטים המקבלים מלגות סיוע מיוחדות ממשרד החינוך ולהם ילד אחד לפחות, ואברכים המקבלים מלגת תעסוקה מיוחדת.

ב'כלכליסט' רטנו על כך שלעומת האברכים, מי שלא זכו להיכנס למבצע הם ניצולי שואה המתקיימים מקצבת זקנה וכספי הרנטה או מכספי פיצויים אחרים, כאשר לפי הקרן לרווחת ניצולי השואה, כ־50 אלף ניצולים חיים מתחת לקו העוני, והם זכאים רק להחזר חלקי של מס קנייה ומע"מ על מוצרי חשמל, המוטל על מקררים בשיעור זניח יחסית של 5%.

המבצע כולו הוא חלק מפרויקט של משרד האנרגיה להחלפת מכשירי חשמל ישנים, כולל מזגנים ודודי שמש, בעלות כוללת של כ-23 מיליון שקל. לפי הערכות המשרד, הפרויקט צפוי להוביל לחסוך למשק האנרגיה יותר מ-15 מיליון קוט"ש לשנה, וכ-800 שקל בשנה בממוצע בחשבון החשמל של משק בית.

ממשרד האנרגיה נמסר: "במבצע הראשון התברר כי יש אברכים המצויים במצב סוציו־אקונומי נמוך וזכאים לקצבה לא מביטוח לאומי כי אם ממשרד החינוך. דבר זה מנע מהם לקחת חלק במבצע. הוחלט להגדיר גם קבוצת סטודנטים זכאים המצויים במצב סוציו־אקונומי דומה. סף הזכאות למבצע נקבע בשיתוף פעולה עם ביטוח לאומי, משרד החינוך ומשרד המשפטים".
מקררים אברכים ניצולי שואה החלפה מבצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד