ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
במלחמת אש דת השערה

בעדה החרדית יוצאים בחריפות נגד השינויים במירון

העדה החרדית במכתב כואב לנוכח התנהלות המדינה השנה סביב העלייה למירון בהילולת ל"ג בעומר ומבקשים שההילולא תתקיים בצניעות ובכללי הזהירות הנדרשים. בבד"צ נתנו את ברכתם למחאות ותפילות רבים שיתקיימו באתרא קדישא מירון בימים הקרובים

בעדה החרדית יוצאים בחריפות נגד השינויים במירון
עימותים במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר אינספור ישיבות בנושא מירון והתנהלות הפרויקטור מול קהילות הקודש של חוגי 'העדה החרדית' מוציאים היום ב'עדה' מכתב חריף בנושא מירון תחת הכותרת "החרש לא נוכל, לכבודו של התנ"א רשב"י זיע"א". 

במכתבם כותבים "זה זמן רב מאד אשר השלטונות לוטשים עין על הר מירון מקום מנוחת התנ"א רשב"י להפכו לאתר תיירות כפי שהתרענו כמ"פ, ובמיוחד לקראת יום ל"ג בעומר יומא דהילולא קדישא של התנ"א רשב"י זיע"א מצירים את צעדי החרדים לדבר ה', הורסים את כל סביבות המקום הקדוש ואף בתי כנסיות ובתי מדרשות הרסו ולא חמלו, ואי אפשר לפרטם כי רבים הם המהלכים אשר המה עושים לבטל את קדושת המקום וסדרי ההילולא קדישא שהיו נהוגים משנים קדמוניות, ואף גם בדרכי הגישה וחניוני המהדרין בצניעות הנדרשת".

בעדה החרדית מוחים בתוקף על השינויים שנעשו "ועל כן אנו מוחים בכל תוקף ועוז, ויש לתבוע שאתרא דמר התנ"א רשב"י וכל קדושיו עמו זיעוכי"א, ואף גם סדרי ההילולא והנסיעות אליהם יתקיימו בקדושה ובצניעות וברוח החרדים לדבר ה' כמאז ומעולם, ותקוותינו שהנוגעים בדבר יתעשתו ויחזירו את המקום לקדושתו וטהרתו, ויראי ה' ישתדלו וירבו תפלה שלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים, ושיוכלו לעלות אל הר מירון בקדושה וטהרה כמקדם ולקיים שמחתו כאשר היה באמנה כשנים קדמוניות, כמובן בכללי הזהירות הנדרשים שלא יבואו לידי סכנה ח"ו".

בנוסף כותבים בחריפות נגד ההופעה לזכרם של הקדושים שרבים מהמשפחות צפויות להחרים את האירוע: "ועל אשר עומדים לקיים שם מופע לזכרם של ההרוגים בשנה שעברה זכרונם לברכה, חלילה לעשות זאת להנהיג מנהג זר תמורת מנהגי היא"צ הנהוגים והמקובלים, להמירם בטקסים והופעות זמרים וכו' ח"ו, וח"ו שיראי ה' ישתתפו עמהם".

לסיום כותבים "ובהזדמנות זו נודיע שוב את דע"ת שכל מיני מסכי סרטים וידיאו ושידורים למיניהם וסוגיהם נאסרו מכבר, ובל יהין מאן דהו להקל בדבר זה".

ומסיימים בברכה "גדול ורב חיליה דרשב"י אשר אזר גבורה ללחום במלחמת אש דת השערה, לפעול שלא תשתכח תורה מישראל לגדל דורות ישרים ומבורכים בדרכי התורה והיראה, ושלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים, ויגן בעדנו ובעד כל העומדים על משמרת הקודש להוושע בכל מילי דמיטב".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בבד"צ נתנו את ברכתם למחאות ותפילת רבים שיתקיימו באתרא קדישא מירון בימים הקרובים. 

ל"ג בעומר העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד