כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מבזבזת כספי ציבור"

מקומם: תשובת העירייה לחרדי שחשפה את ממדי האכיפה הבררנית

עיריית חריש בישרה על רכישת מכשיר למדידת דציבלים שנועד לטיפול במפגעי רעש בעיר - אלא שעו"ד מיכאל ליטווק, שפנה לממונה על חופש המידע בעירייה לגבי השימוש במכשיר, גילה כי במשך 4 חודשים הופעל המכשיר פעמיים בלבד - בכתובות בהן מוקמו צופרי שבת

מקומם: תשובת העירייה לחרדי שחשפה את ממדי האכיפה הבררנית
החרמת ציוד צופר שבת בחריש צילום: באדיבות המצלם

התנכלות מכוונת? עיריית חריש עשתה שימוש ב'מד דציבלים', שרכשה לפני מספר חודשים, בשני מקומות בלבד: מדידת רעש אחת ברחוב אחדות 19 ומדידת רעש נוספת ברחוב תאנה 14 - שתי כתובות בהן מוקמו צופרי שבת.

מדובר בהחלטה תמוהה מאוד של עיריית חריש, להפעיל את הכלי שרכשה רק נגד מפעילי צופרי שבת, שכן בינואר 2022 העירייה עדכנה כי "מערך הפיקוח של העירייה צויד במכשיר למדידת דציבלים שנועד לטיפול במפגעי רעש. מדובר במכשיר יקר שעלותו עומדת על כ-25 אלף שקל (כולל הדרכה והטמעה). הפקחים מוסמכים לרשום דו"חות בהתאם לתקנות למניעת מפגעים בגובה של עד 900 שקל. נציין שעד כה טיפלו הפקחים במספר תלונות על מפגעי רעש, ובהם נמצא שהרעש לא חרג מהתקן המותר על פי חוק".

התשובה לעוה"ד מיכאל ליטווק.

מי שחשף את ההחלטה התמוהה של העירייה, הוא עורך הדין מיכאל ליטווק שהגיש בקשה בכתב לממונה חופש המידע בעירייה, לגבי השימוש ב'מד הדציבלים' החדש. המענה התקבל כעבור תקופה קצרה: "בוצע מדידת רעש אחת בכתובת אחדות 19 ותאנה 14. לא חולקו דוחות". ליטווק סיפר ל'בחדרי חרדים' כי בדק את שתי הכתובות שצוינו, ובשתיהן מוקמו צופרי שבת על ידי תושבים.

עו"ד ליטווק בדק מהו תאריך הזמנת מודד הרעש על ידי עיריית חריש. "מסתבר שהעירייה כבר הזמינה את מודד הרעש בשנת 2020. שנתיים העירייה התעסקה בזה, עד שקיבלה את מודד הרעש לידיה, ובמשך ארבעה חודשים עשתה בו שימוש רק לשני מקומות בלבד - צופרי שבת. אכיפה בררנית במלוא מובן המילה".

עוה"ד מיכאל ליטווק מסר ל'בחדרי חרדים: "מצער שעיריית חריש מבזבזת כספי ציבור ומשאבים לאכיפה בררנית ומלחמה בצופרי שבת, במסווה של מאבק במפגעי רעש. עם בקשת חופש המידע, נחשפנו לאכיפה הבררנית, ולאובססיביות מול נעימות שבת המושמעות דקות ספורות בשבוע".

לדברי ליטווק, "הצעתי לעירייה ולעומד בראשה, להפסיק להילחם בתושבי העיר, ולהתחיל להיאבק במפגעי רעש המואזין הנשמעים בחריש עשרות פעמים ביום".

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' מסר: "מצער ומקומם שעיריית חריש בוחרת להשקיע הון במרדף אחרי צופרי שבת. הדבר לא פוגע באף אחד וההיפך. יש אינספור בעיות בחריש חמורות בהרבה ואני קורא לעיריית חריש במקום לפגוע בציבור הדתי והחרדי ולהשקיע כסף ציבורי רב, אשמח שהכסף הזה יושקע באמת בצרכים של תושבי חריש".

מעיריית חריש לא נמסרה תגובה.

 

חריש התנכלות חרדים צופרי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד