ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בצל ההגבלות על מירון 

לראשונה: המנהיג הירושלמי ידליק את ההדלקה המרכזית בביתר

בקהילת המתמידים יקיימו גם השנה הדלקת ענק בעיר ביתר, והשנה חידוש שרב הקהילה המנהיג הגרב"מ מינצברג יעלה את אבוקת האש לראשונה. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים 

לראשונה: המנהיג הירושלמי ידליק את ההדלקה המרכזית בביתר
ההדלקה בשנה שעברה צילום: אלימלך פסיקוב

המנהיג הירושלמי רבה של קהל עדת ירושלים ישיבת המתמידים הגאון רבי ברוך מרדכי מינצברג ידליק את ההדלקה לראשונה לכבודו של רשב"י בליל ל"ג בעומר בביתר.

מדובר בחידוש בחצר הקודש של קהילת המתמידים לאחר שאביו רבה של הקהילה המנוח הגר"ל מינצברג זצ"ל בעל ה'בן מלך' לא הדליק אף פעם בהדלקה וכעת לאחר שהביקוש גבר בקרב בני הקהילה, נאות רבה של הקהילה להדליק לכבודו של רשב"י זיע"א. 

ההדלקה המרכזית והמסורתית המתקיימת כמסורת של שנים בשכונת הגפן בעיר ביתר ברחוב פחד יצחק 8 סוחפת אליה אלפי אנשים. השנה, בצל ההגבלות על מירון צפי לעוד משתתפים רבים שלא יוכלו להגיע למירון. 

במקום תיבנה במה מיוחדת למנהיג הירושלמי ובמה גדולה לרבני העיר ובראשם הגאון רבי מאיר סירוטה ראש הרבנים לשכת הפוסקים בעיר ביתר ותזמורת מורחבת בראשות בעל המנגן ר' ארל'ה סמט, הקלידן מוישי מנדלסון, אמן הקלרינט חיים קירשנבוים ונגנים מתזמורת שלהבת.

בעיצומו של האירוע ייערך מעמד מרגש לחתני ילדי החלאק'ס ולבני משפחותיהם הלבושים בבגדי שבת וחג, ולמאות ילדים שהגיעו לגיל לשלוש, במקום יגזוז מנהיג הקהילה את מחלפות ראשם של הילדים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שבע אבוקות של אור ילוו את המנהיג בהדלקה, לצד רבני העיר ורבני לשכת הפוסקים הנהוג כמידי שנה כמו"כ ניצב מתחם מיוחד לכיבוד אוכל משקה ושתייה לרווחת הציבור הרחב

ראש העיר מאיר רובינשטיין ציין ואמר מדובר בציון דרך לעיר התורה והחסידות ביתר עילית אשרינו שזכינו שלראשונה ההדלקה המרכזית בעיר יהיה ע"י מנהיג גדול לקהילה קדושה וחשובה בארה"ק שהופכת אותנו לעיר ואם בישראל. 

ל"ג בעומר הרב ברוך מרדכי מינצברג הדלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד