כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קואליציה בהקפאה

דריכות במערכת הפוליטית: מועצת השורא מכונסת

עיני חברי הממשלה והקואליציה הרעועה נשואות בשעות אלו אל לשכתו של ח"כ ואליד טאהא, שם מכונסים חברי מועצת השורא שיכריעו את עתידה של המפלגה, כאשר מעל ראשם מרחפת הצבעה על פיזור הכנסת מחר

דריכות במערכת הפוליטית: מועצת השורא מכונסת
נפתלי בנט/מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם בשעה זו מכונסת מועצת השורא, מזה כמה שעות לדיון מכריע, איך להמשיך להתנהל מול הקואליציה, כשגם אפשרות פרישה ממנה עומדת על הפרק, כאשר כבר מחר ניצבת רע"מ מול דילמה ראשונה האם להצביע על פיזור הכנסת, נגד הפיזור או בכלל להיעדר מההצבעה.

המועצת הערבית שמכונסת בכפר קאסם, החלה את הדיון במשרדי העמותה ואז שינתה מיקום ללשכתו המקומית של חבר הכנסת ואליד טאהא, יו"ר סיעת רע"מ, כשברקע עימות פנימי גם בתוך הסיעה.

על פי המסתמן, מועצת חכמי הדת של התנועה האסלאמית, תורה על המשך הקפאת השותפות בקואליציה, כאשר המגעים ימשיכו רק מול יאיר לפיד, אותם ינהל דווקא ח"כ וליד טאהא ולא חבר הכנסת מנסור עבאס, העומד בראשות המפלגה.

הסיעה תתעקש לקבל התחייבויות על רשימת הדרישות, בהן בנושא הר הבית, כמו גם יישום תקציבים והחלטות משרדי הממשלה שעדיין מעוכבים חרף
ההתחייבויות בעת חתימת ההסכמים הקואליציוניים.

שאלה שטרם הוכרעה, היא כיצד ינהגו חברי הסיעה מחר בהצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית, האם יעדרו ויושג הרוב בתמיכת הרשימה המשותפת שהודיע הערב כי תצביע בעד פיזור הכנסת.

בתוך כך, ברע"מ זועמים על החלטת הממשלה לשתף פעולה עם הרשימה המשותפת ולהיעזר בה בהיעדרם, כפי שראו כולם אתמול בהצבעות אי האמון בממשלה, וזאת למרות שראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד עדכן את יו"ר רע"מ מנסור עבאס מראש, כי בהיעדרו ייעשה שימוש בקולותיהם של חברי הרשימה המשותפת.

מוקדם יותר היום, מנסור עבאס ביקר בחריפות את הרשימה המשותפת על רקע ההצבעה שלהם נגד אי האימון אתמול ואמר: "דקירה בגב החברה הערבית ורע"מ בזמן שרע"מ מנהלת מו"מ עם הממשלה", כתב.

מפלגת רע"מ מועצת השורא ווליד טאהא מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד