כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לקראת שביתה בבתי הספר?

מזכ"לית הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה: "החינוך על סף קריסה"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה לממונה על השכר והתלוננה על התנהלות נציגי האוצר המגיעים לדבריה לישיבות המו"מ ללא נתונים ומתעלמים מן הנושאים הבוערים ומן הצרכים שמוצגים להם "אם מצב זה יימשך - נאלץ לנקוט גם באמצעים ארגוניים"

מזכ"לית הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה: "החינוך על סף קריסה"
חיטוי כיתה בבית ספר צילום: דוברות עיריית ירושלים

מזכ"לית הסתדרות המורים שיגרה מכתב לממונה על השכר במשרד האוצר והזהירה כי נציגיו לא מגיעים מוכנים לדיונים בנושא שכר המורים, "אנו נאלצים להכריז על סכסוך עבודה אותו נפעיל בתום תקופת הצינון", בן דוד מוסיפה כי "פקידי האוצר פועלים במטרה לטרפד הסכם שכר לעובדי ההוראה וכל זאת בשעה שמערכת החינוך נמצאת על סף קריסה ובשעתה הקשה ביותר מאז קום המדינה".

בן דוד מוסיפה כי נציגי משרד האוצר מגיעים לישיבות ללא נתונים, מנתבים את הדיונים שוב ושוב לאג'נדה תלושה מהמציאות ומתעלמים מהנושאים הבוערים ומהצרכים המשמעותיים המוצגים להם, הן על ידי הסתדרות המורים, הן על ידי נציגי משרד החינוך - הגורמים המקצועיים, האמונים על חינוך דור העתיד של מדינת ישראל.

לדבריה, מדובר בהתנהלות יהירה ויומרנית של פקידי האוצר, שדרכם "מנותקת מהשטח, מתעלמת מהמחסור החמור של עובדי הוראה שקיים כבר עתה ומחזקת את החשש הכבד ששנת הלימודים הבאה לא תוכל להיפתח כסדרה. בשל מחסור זה".

בסיום המכתב מסכמת בן דוד כי אין למורים ברירה, אלא להודיע, שאם מצב זה יימשך, הם ייאלצו לנקוט גם באמצעים ארגוניים. בכוונת הסתדרות המורים לפנות בימים הקרובים לשר האוצר, אביגדור ליברמן, ולראש הממשלה, נפתלי בנט, שכיהן עד לא מזמן בעצמו כשר החינוך, בבקשה להיכנס לעובי הקורה יחד עם שרת החינוך ולהגיע להבנות כבר בשבועות הקרובים, כדי שניתן יהיה להיערך לשנת הלימודים הבאה.

הסתדרות המורים שביתה בבתי ספר סכסוך עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד