כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אסור שיקרה בימינו"

אייכלר על סלקציית החרדים: כך החלה השואה

ח"כ ישראל אייכלר נאם בכנסת ותקף את הסלקציה שביצעה חברת התעופה הגרמנית כלפי חרדים שביקשו לטוס להילולא בקרעסטיר: "גם השואה לא התחילה במשרפות וגטאות אלא ביחס ליהודים ברחוב" | צפו בדבריו המלאים

אייכלר על סלקציית החרדים: כך החלה השואה
ישראל אייכלר נואם במליאה צילום: ערוץ כנסת

ח"כ ישראל אייכלר נשא היום (שלישי) דברים נוקבים במליאת הכנסת במסגרת ציון יום הניצחון על הנאצים. בדבריו סגר חשבון גם עם מנכ"ל רכבת ישראל ותקף את היחס לחרדים בימי הקורונה.

אייכלר פתח ואמר: "אני רוצה לספר לכם מה שסיפר לי יהודי בשם ר' יוסף פרידנזון שהיה עורך העיתון "דאס אידישע ווארט", אביו היה עורך העיתון בית יעקב ז'ורנל בוורשה ובקרקוב. הוא סיפר שכאשר נכנסו הנאצים בתחילת המלחמה לביתו, הם חיפשו את אביו ר' גרשון עורך "בית יעקב", בין שאר המנהיגים היהודיים. הם לא מצאו אותו. בכעסם הם ניגשו לארון הספרים. הוא אמר: 'אני לא אשכח את זה. אני לא יודע מאיפה הם ידעו שהגמרות הגדולות האלו שהיו אז עם כריכות עבות זה התלמוד בבלי'. הם קרעו אותם בחמת זעם ובצרחות אימים, זרקו אותם מהחלון בגובה של שלוש קומות אל הרחוב".

עוד אמר חבר הכנסת: "אני שאלתי אז, ככה הוא אמר, ואני שואל גם היום, במה ספר יכול להרגיז את הנאצי, עד כדי כך שהוא קורע אותו בכעס וזורק אותו מהחלון? התשובה היא הרוח היהודית שטמונה בספרי התלמוד. זה מה שהוציא אותם מכליהם. כמו שכבר נאמר פה שהיטלר הכריז כי המלחמה שלו היא כנגד "המוסר והמצפון היהודי" שהיהדות הנחילה לעולם. זה היה מעבר לכיבוש ארץ כזו או אחרת".

לדבריו, "יש יהודי בן 95 מהונגריה שטוען שבשנת 44' הרוסים כבר היו בשטח בקרפטים וכבר שלטו והניסו את הגרמנים מן האזור. משום מה, הם נתקעו שם חדשים ארוכים ולא התקדמו. שואל אותו יהודי: "מדוע איחרו פעמי מרכבות הטנקים הרוסים לפני הפלישה הגרמנית להונגריה ורומניה". אין לי תשובה היסטורית לזה. כך נגזר משמים".

"אנחנו צריכים לדעת שחצי מיליון יהודים רוסיים נלחמו במסגרת הצבא האדום, מאתיים אלף מהם נהרגו. מי היה שר הצבא האדום אחר כך יהודי בשם ליאון טרוצקי, שבילדותו קראו לו לייבל'ה ברונשטיין. כשר הצבא הגדול, הגיע אליו יהודי וביקש ממנו טובה ליהודים. הוא ענה: "אני לא יושב כאן בגלל שאני יהודי, אלא בגלל שאני מהפכן- רוולוציונער. השיב לו היהודי: "אבל כאשר יהרגו אותך, לא יעשו זאת בגלל שאתה מהפכן, אלא בגלל שאתה יהודי". ואכן בסוף סטאלין רדף אותו יחד עם "משפט הרופאים היהודים", ושליחיו רדפו אותו עד מקסיקו, שם רצחו אותו עם גרזן".

ח"כ אייכלר סיפר: "נזכרתי בזה היום, לאחר שביקרתי היום בניחום אבלים אצל אלמנות ויתומים באלעד. מחבלים צמאי דם רצחו את אבותיהם בגרזן באלעד. אני זוכר את כל הנאומים של 'לעולם לא עוד'. היום הייתי אצל ילדים יתומים יהודיים, שאביהם נרצח רק בגלל שהוא יהודי! לא בגלל שום דבר אחר. ועוד עם גרזן".

"אנו מבינים שכל מה שקורה הוא גזירת שמיים. גם המציאות שאנחנו חיים כאן בארץ ישראל ויכולים לדבר פה בירושלים, גם זה מעשה אלוקים ולא כוחי ועוצם ידי של מעשה בני אדם".

ח"כ אייכלר התייחס לסיפור הסלקציה של חברת לופטהנזה ואמר לחבריו במליאת הכנסת: "השבוע היה סיפור בחברת לופטהאנזה שהחליטו לא לאפשר ליהודים להמשיך בטיסה להונגריה. הם הציבו שוטרים גרמנים שערכו סלקציה שרק יהודים לא יוכלו לעלות לטיסת המשך להונגריה. כל הגויים כן יעלו. דבר כזה אסור שיקרה בימינו. מה שקרה בשואה לא התחיל במשרפות וגטאות, הוא התחיל ביחס ליהודים ברחוב".

"אני רוצה להזכיר גם את מנהל הרכבת שהתרברב שהציב נשים מול החרדים, בהלווית רבי חיים קנייבסקי, כדי למנוע מהם להידחף לקרונות ולפסים. אגב, אני ממש מזועזע, להציב נשים כדי להשתמש בהן, נגד חרדים? איפה כל ארגוני הנשים וזכויות האדם שיזדעקו על כבוד האישה?!".

"בתקופת הקורונה הציבה עיריית רמת גן חומת מחסום, כדי שהבני ברקים השכנים לא יוכלו לעבור אליהם ולהפיץ וירוסים ומחלות. מפלגות הכריזו על "ממשלה בלי חרדים", והצהירו ש"יזרקו את החרדיים במריצות למזבלה". להטיל את כל חוליי החברה על החרדיים שלא עובדים?! זה בדיוק מה שטענו אז. תמיד האשימו את היהודיים שהם לא פרודוקטיביים. להגיד 'לעולם לא עוד'? כבר אי אפשר. ראינו שרוסיה נכנס לאוקראינה ואף אחד לא יכל למנוע את זה. אבל לפחות שאנחנו נחזק את "המוסר היהודי" שהיטלר רצה לכלות אותו. נכריז בפירוש שאנחנו לא נהיה כאלו, ולא נאפשר גזענות ושנאת ישראל. זו התשובה שאנחנו יכולים לתת". כך ח"כ אייכלר במליאה היום.

שואה סלקציה שנאת חרדים ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד