י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
'הבית הכחול'

למד מבנט? הנשיא החדש מסרב לעבור למעון הרשמי

נשיא דרום קוריאה הנבחר, יון סוק-יאול, מסרב להיכנס לגור ב'בית הכחול', המעון הנשיאותי הרשמי במדינה, זאת בשל עצת שאמאנים וחשש מפני קללה המוטלת על הבית

למד מבנט? הנשיא החדש מסרב לעבור למעון הרשמי
אילוסטרציה צילום: unsplash

במשך עשרות שנים, נשיאי דרום קוריאה לדרותיהם החלו את כהונתם בהיכרות עם 'הבית הכחול', אולם אתמול (שלישי), יון סוק-יאול, הפך למנהיג הראשון בהיסטוריה המודרנית של המדינה שהתנער ממעון הנשיאות, ופונה במקום זאת למשרד חדש בתוך בניין לשעבר של משרד ההגנה במרכז סיאול.

יון, שסייג את עצמו כ"נשיא העם", עורר תמיהה כשאמר שאין לו כוונה ללכת בעקבות קודמיו לבית הכחול, שנקרא כך בגלל צבע הגג שלו. לדבריו, הבניין, הממוקם למרגלות הר באתר ששימש בעבר את היפנים במהלך שלטונם הקולוניאלי של חצי האי הקוריאני בשנים 1910-1945, היה "סמל של כוח אימפריאלי" שיראה לציבור כאות. על מחויבותו לנשיאות פתוחה ודמוקרטית יותר.

נשיאי דרום קוריאה ברציפות חיו ועבדו שם מאז שהמדינה הפכה לרפובליקה ב-1948. עם זאת, המחווה לא התקבלה יפה. קודמו, מון ג'ה-אין, מתח ביקורת על המהלך כפזיז וכאיום ביטחוני פוטנציאלי, אפילו כמה מתומכיו השמרנים הטילו ספק בהחלטה שעלותה מוערכת ב-40 מיליון דולר - בתקופה שבה יון צריך להתמקד בכלכלה ובאיום מצד צפון קוריאה.

יון, בן ה-61, נאלץ להכחיש שהוא ואשתו החליטו לגור במקום אחר בעצת מרפאים שמאניסטים, שתפקידם האפל בפוליטיקה הדרום קוריאנית הפך לבעיה במהלך מערכת הבחירות. יון אמר שהתיאוריה בושלה על ידי יריביו הפוליטיים כדי להכפיש אותו. "נראה שהמפלגה הדמוקרטית מתעניינת בשמאנים יותר ממני", אמר לכתבים לאחר ניצחונו בבחירות ב-9 במרץ, והוסיף כי שקל מספר מקומות למשרדו ולמעונו החדשים.

דרום קוריאה נשיא המדינה בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד