י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דריכות לקראת החלטת רע״מ

יום דרמטי: הערב הצבעה על פיזור הכנסת

יום דרמטי במערכת הפוליטית: בכפר קאסם יתכנסו הבוקר חברי מועצת א שורא ויצביעו על ההכרעה הסופית האם לפרוש מהקואליציה • בי-ם, הכנסת תצביע לקראת הערב על הצעת החוק לפיזור הכנסת • הליכוד צפוי למשוך את ההצעה לפיזור הכנסת אם לא ישיג רוב | סדר היום

יום דרמטי: הערב הצבעה על פיזור הכנסת
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתום כינוס ממושך בשעות הערב אתמול (שלישי), יצביעו הבוקר (רביעי) נציגי מועצת א שורא על החלטתם האם להישאר בקואליציה או שמא להמשיך בהקפאה וכיצד ינהגו בהצבעות היום.

הבוקר תתכנס סיעת רע"מ לישיבת סיעה בכפר קאסם ולאחר מכן הייתה אמורה להתכנס מסיבת עיתונאים בשעה 10:30 בכנסת כדי לפרסם את החלטתה. אך בשעה האחרונה דווח כי בעקבות הירי בעיתונאית מאל ג'זירה, מסיבת העיתונאים מתבטלת, ומועצת השורא תקבל החלטה בווטסאפ.

בשעות הצהרים צפויה הכנסת להצביע על הצעת החוק לפיזור הכנסת ה 24 והקדמת הבחירות, הצעה שהגיש חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד.

ההצבעה תתקיים רק באם רע״מ תיעדר מההצבעה, במקרה ורע״מ תודיע כי היא תשתתף בהצעה, בליכוד יורידו את ההצעה מסדר היום משום שהרוב בסכנה.

אתמול הודיעו ברשימה המשותפת כי הם צפויים לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת, ולמרות שיתוף הפעולה עם לפיד הם הבהירו כי הם מתנגדים לממשלת בנט כמו גם לאפשרות שנתניהו יחזור לשלטון.

במערכת הפוליטית כולה ימתינו להכרעת רע״מ שתשפיע על כולם, באם תעבור היום ההצעה לפיזור הכנסת הדבר עלול להשפיע על שרידות הקואליציה. כל זאת, למרות שלאופוזיציה אין עדיין רוב להעביר את הצעת הפיזור בקריאה שנייה ושלישית.

פיזור הכנסת מפלגת רע"מ הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד