ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לראשונה: 150 ילדים יהודים עלו להר הבית

150 ילדים יהודים עלו בר"ח אב אל הר הבית • הילדים השתחוו - והמדריך אויים במעצר • מטה ארגוני המקדש מתלונן: המוסלמים הפכו את הר הבית לפארק משחקים עבור ילדיהם

לראשונה: 150 ילדים יהודים עלו להר הבית



לרגל ראש חודש אב עלו אתמול (ב) להר הבית מאות יהודים, וביניהם באופן תקדימי גם קבוצה בת 150 ילדים, בנים ובנות מכל הגילאים.

150 הילדים הגיעו בראש חודש להר הבית, במסגרת עליית ילדים ייחודית לרגל תחילת חודש אב, בו מציין עם ישראל את חורבן בית המקדש, ואת הריחוק מהר הבית.

בהגיעם להר הופתעו הילדים וההורים נוכח מכתב התמיכה והחיזוק ששלח אליהם הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע ומחשובי הרבנים במגזר הדתי.

בתוך ההר שמעו הילדים הדרכה על קדושת הר הבית ועל הכמיהה לבנין המקדש. חלקם השתחוו מלוא קומתם ארצה. השוטרים נזפו במשתחווים, איימו על המדריך במעצר - אך לא נקטו בצעדים מעבר לכך.

העלייה התקדימית אורגנה על ידי המטה המשותף של ארגוני המקדש, ולנוכח המספר הרב והתקדימי של הילדים שעלו היום להר הבית, היא תואמה מראש עם משטרת ההר. מפקדי המקום הבטיחו כי יעשו הכל למען כניסתם החופשית להר הבית.

למרות ההבטחות, הילדים נאלצו להמתין בשערי ההר כשעה, תחת שמש קופחת, נוכח הביורוקרטיה הקשה והמפלה שהפעילה המשטרה, בעוד מוסלמים ותיירים נכנסו מיידית.

המשטרה חילקה את קבוצת הילדים לשלושה חלקים, ולא איפשרה להם להיכנס יחדיו להר הבית. גם בתוך ההר נזפו השוטרים בילדים שביקשו לדבר עם ילדים מקבוצה אחרת. לטענת השוטרים במקום, ההפרדה נעשתה מתוך חשש שקבוצה כה גדולה של ילדים יהודים בהר, עלולה להתסיס את המוסלמים.

בתום הסיור התקבצו כל הילדים לסעודת ראש חודש ברחבת שער השבטים שבצפון ההר. שם התפללו את התפילות שהמשטרה מנעה מהם להתפלל בתוך ההר, ושרו שירי כיסופים ששחזרו חלקים משירת הלויים בבית המקדש בראשי חדשים.

חגיגת ראש חודש היה אמור להתקיים בכרם גומא שבהר הזיתים, אך הוזז משם עקב דרישת המשטרה, לרגל תקרית אלימה שפרצה שם, בה נפצעו כמה יהודים וערבים.

בובה וילדים מוסלמים בהר הביתצילום: בובה וילדים מוסלמים בהר הבית
בובה וילדים מוסלמים בהר הבית


טענות: המוסלמים הפכו את הר הבית לפארק משחקים

בתוך כך, נשמעות טענות כי המוסלמים הפכו את שטח ההר לפארק משחקים עבור ילדיהם. בחודש האחרון, לרגל חג הרמאדן, הוצבו משחקים, כדורים ובובות ענק באתר המקודש עבור ילדי המוסלמים.

מאחורי הפעילות עומדת קרן אל אקצה, במטרה למשוך מוסלמים מצפון הארץ להגיע ולבקר בהר הבית.

במטה ארגוני המקדש אומרים, כי המשטרה לא אוכפת את פסיקת בג"צ שאין לאפשר משחקים בשטח ההר.

בהודעה שפרסמו הם מביאים את לשון פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט העליון, בוא נאמר: "על המשטרה להקפיד ולהבטיח כי תופעות כגון אלו [משחקי כדור-רגל ופיקניקים הנערכים על ידי מוסלמים] לא יחרגו מהמתחמים שצוינו לעיל, כדי שתשמר קדושת המקום מפני חילולו, ולא ייפגעו רגשותיהם של בני כל הדתות".














הר הבית מוסלמים מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד