י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערה ענקית

הרג העיתונאית בג'נין: העולם מדווח בהרחבה

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור. במסגרת הפעילות נהרגה עיתונאית מוכרת מאל ג'זירה, אירוע שמחולל סערה שעלולה לצאת מכדי שליטה

הרג העיתונאית בג'נין: העולם מדווח בהרחבה
‏גופתה של העיתונאית בבית החולים בג'נין צילום: באדיבות המצלם

במסגרת פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. צה"ל מסר כי: "נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלסטינים. האירוע בבירור".

שירין אבו עקלה, עיתונאית מפורסמת של ערוץ אל ג'זירה נהרגה במחנה הפליטים ג'נין, במהלך חילופי אש בין חמושים פלסטינים לכוחות צה"ל. הפלסטינים טוענים כי היא נהרגה מאש כוחות צה"ל. עוד טוענים הפלסטינים, כי עיתונאי פלסטיני נוסף שעובד בעיתון "אל-קודס" הירושלמי נפצע אף הוא אך מצבו יציב.

אל ג'זירה דיווחה כי נסיבות מותה אינן ברורות, אך סרטונים של התקרית מראים שהיא נורתה בראשה, כך דיווחה אל-ג'זירה. העיתונאית עבדה עם אל-ג'זירה מאז תחילת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000. לאחר מותה נשמעו גינויים חריפים מרשתות תקשורת מרחבי העולם, כולל גינויים מצד בכירים פלסטינים. מותה יכול לגרום ללחץ על רע"מ שנמצאת בפרשת דרכים בנוגע להישארות בממשלה. והמפלגה תודיע בשעה הקרובה לאן פניה מועדות.

דובר צה"ל אמר לקלמן ליבסקינד ורועי שרון: "ההערכה זהירה שהיא נהרגה מאש פלסטינית. אני חושב שלא אנחנו הרגנו אותה. הצענו לפלסטינים חקירה מהירה. כפי שנראה כרגע, היא כנראה נהרגה מירי פלסטיני - הסיבה שהם מסתירים פרטים, כנראה יש סיבה לכך".

רועי קייס דיווח כי: "‏וליד אל-עומרי, מנהל משרדי אל-ג'זירה בישראל ובשטחים אומר בשידור שהעיתונאית של הערוץ, שירין אבו עאקלה, נורתה מירי של צלף ישראלי במחנה הפליטים ג'נין. הסערה בעולם הערבי ובזירה הבינלאומית כבר מעבר לפינה".

מוסי רז חבר כנסת מטעם מרצ הגיב לאירוע: "‏העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה הבוקר למוות בעת עבודתה במחנה הפליטים ג'נין. כך נראה הכיבוש".

זהבה גלאון יו"ר מרצ לשעבר מסרה: "‏כתבת אל-ג'זירה נורתה למוות במחנה הפליטים ג'נין, וכבר דו"צ טוען באופן לא רשמי, שייתכן שהיא נורתה ע"י פלסטינים. זו לא הפעם הראשונה שדו"צ אינו מוסר לציבור מידע מהימן על פעילות הצבא. מה הוא חושב שכך הם מגינים על החיילים? הם לא. הם מגינים על פשע".

יוסף חדאד פעיל רשת ישראלי ערבי קרא לצה"ל לבדוק את המקרה ומהר: "‏מות עיתונאית אל ג'זירה בג'נין יוצר סערה ענקית וכבר אני רואה גל של הסתה נגד ישראל ברשתות בעולם הערבי שהולך וגובר. מאוד מקווה שלא נהרגה מאש צה"ל ובכל מקרה צה"ל חייב מיידית לבדוק מה קרה באירוע ואם יש הוכחות שנהרגה מאש המחבלים-להעיף בכל הכוח שכל העולם יראה ולעצור את ההסתה המטורפת הזו".

אל ג'זירה עיתונאית מוות צה"ל ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד