י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לפיד קורא לשת"פ

הרג העיתונאית משפיע גם על המערכת הפוליטית

מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה מכדור תועה שפגע בראשה במהלך חילופי האש בג'נין, מטרפד את סדר היום הפוליטי שתוכנן להבוקר | ברע"מ מבטלים את מסיבת העיתונאים ולפיד קורא לפלסטינים לשלב ידיים ולחקור את המקרה

הרג העיתונאית משפיע גם על המערכת הפוליטית
מנסור עבאס צילום: דוד כהן, פלאש 90

מות העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין, משפיע גם על המערכת הפוליטית. בעוד כולם ממתינים להכרעת מועצת א-שורא, הסיעה הערבית מבטלת את מסיבת העיתונאים ומשאירה את הכנסת במתח.

בשעה זו היו אמורים נציגי רע"מ להתייצב במסיבת עיתונאים ולהודיע האם יישארו בקואליציה ואם כן באילו תנאים וכן כיצד ינהגו בהצבעה על פיזור הכנסת המתוכננת היום.

בעקבות מותה של עיתונאית אל ג׳זירה החליטו ברע"מ לבטל את מסיבת העיתונאים, תוך שהם משגרים גינוי למותה ודורשים לחקור את סיבת המוות האם היה זה מירי של צה"ל או מירי פלסטיני.

בישראל טוענים כי הפלסטינים מסרבים לאפשר חקירת האירוע, וייתכן והעיתונאית נפגעה מירי מחבלים ולא בהכרח מירי צה"ל, אך הפלסטינים טוענים בתוקף כי צה"ל הם אחראים למותה.

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד אמר: "אנחנו מציעים לפלשתינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העיתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הבטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים".

אל ג'זירה עיתונאית ג'נין מפלגת רע"מ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד